افزایش صادرات نفت ایران مطابق پیش بینی مقامهای ایرانی است

۱۳۹۵/۰۱/۰۶ - ۱۲:۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۸۶۰۴۴
افزایش صادرات نفت ایران مطابق پیش بینی مقامهای ایرانی است
موسسه جن اسکیپ اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران همسو با پیش بینی مقامهای نفتی این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مقامهای ایرانی اعلام کرده بودند که ایران در سه ماه نخست امسال صادرات نفت خام خود را افزایش می دهد، بر خلاف اظهارنظرهای کارشناسان بازار، موسسه جن اسکیپ اعلام کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ایران در این زمینه مبالغه می کند و توان افزایش تولید نفت خود را ندارد.

ارزیابیهای جن اسکیپ تنها چند هفته پس از ارائه گزارشهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش تولید و صادرات ایران منتشر می شود.

گزارشهای اوپک و آژانس نشان داد ایران در ماه ژانویه و فوریه توانسته است تولید خود را روزانه ٣١٠ هزار بشکه افزایش دهد که این مقدار تقریبا نیمی از مقداری بود که بازار انتظار آن را داشت، اما موسسه جن اسکیپ که جابجایی نفتکشها را رصد می کند، در تازه ترین گزارش خود آورده است که صادرات نفت ایران در دوره مود بررسی روزانه ٤٨٠ هزار بشکه افزایش یابد و این با پیش بینی مقامهای ایرانی انطباق دارد. 

تا پیش از لغو تحریمهای غرب علیه برنامه هسته ای ایران، مقامهای ایرانی بارها از افزایش روزانه ٥٠٠ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران بلافاصله پس از لغو تحریمها خبر داده بودند که بنابر گزارش جن اسکیپ این هدف محقق شده است.

امیر برنای، یکی از تحلیلگران جن اسکیپ، گفت: بر اساس رشد صادرات نفت ایران، بعید نیست که این کشور بتواند صادرات خود را در چند ماه اولیه امسال ٤٠٠ هزار بشکه دیگر افزایش دهد.

وی گفت: ایران همه زیرساختهای لازم را داراست و هیچ مشکلی برای افزایش تولید و عرضه این کشور به جز تقاضا در بازار وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز