در گفت و گوی خبری؛

سرداردهقان : برای پاسخ دادن به هر تهدیدی نیازمند تایید و یا اجازه دیگران نداریم

۱۳۹۵/۰۱/۱۳ - ۱۰:۳۳:۰۱
کد خبر: ۳۸۷۱۶۵
سرداردهقان : برای پاسخ دادن به هر تهدیدی نیازمند تایید و یا اجازه دیگران نداریم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای کسب توانمندی‌های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می کنیم و در این مسیر نیازبه اجازه یا تایید دیگران نداریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا ،سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نگاه تجاوزی به هیچ ملتی و کشور نداشته است و نخواهد داشت و در دفاع از خود از همه ابزارهای در اختیار بر مبنای منافع ملی خود استفاده خواهد کرد.

وی گفت: آنچه همواره به عنوان رزمایش موشکی در ایران برگزار می شود بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده است که برای آزمودن میزان آمادگی و توانمندی انجام می شود.

وزیر دفاع افزود: آنچه در بحث آزمایش های موشکی در مقاطع مختلف انجام می شود برای تولید سلاح مناسب در پاسخ به تهدیدات احتمالی است.

دهقان با تاکید بر "ما هیچ گاه به سمت سلاح های نامتعارف در هیچ زمینه ای نخواهیم رفت"، گفت: اما برای کسب توانمندی‌های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می کنیم و در این مسیر نیاز به اجازه یا تایید دیگران نداریم.

وزیر دفاع افزود: فکر می‌کنم امریکا، انگلیس و فرانسه باید قدری به منافع ملی خودشان نگاه کنند و کمتر مدافع منافع اسرائیل به عنوان کشوری متجاوز، آدم کش و غیر مشروع باشند.

دهقان تصریح کرد:‌ یقین دارم شورای امنیت و سازمان ملل پاسخی نخواهند داد زیرا اقدامات ما نه نقض برجام و نه بر ضد قطعنامه 2231 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان "آمریکایی‌ها اساسا نمی‌خواهند قدرت ملی ما در ابعاد مختلف افزایش یابد"، افزود: این موضوع اثبات‌کننده کارآمدی و توانایی یک نظام مردم‌سالار دینی است که می‌تواند برای کشورهای تحت ستم الگو و انگیزه‌ای برای ایستادگی و مقاومت باشد.

نظر شما