استراتژی به نام اقدام و عمل؛

دولت تنها مسئول تحقق اقتصاد مقاومتی نیست

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۸۸۰۷۷
دولت تنها مسئول تحقق اقتصاد مقاومتی نیست
اقتصاد مقاومتی یک استراتژی برای نیل به اقتصاد پویا در کشور محسوب می‌شود که می‌توان با آن کشور را از بحران‌های اقتصادی حفظ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اقتصاد مقاومتی یک استراتژی برای نیل به اقتصاد پویا در کشور محسوب می‌شود و نباید تنها دولت را مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفت، بلکه باید همه سازمان‌هایی که به نحوی در اقتصاد کشور نقشی ایفا می‌کنند، در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش آستان، با نگاهی به سال‌های گذشته و نام‌گذاری سال‌ها به این مهم پی می‌بریم که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال با توجه به مهمترین مسائل روز، نامی را برای آن سال انتخاب می‌کنند و در پی آن مسئولان، دست‌اندرکاران و مردم به آن موضوع توجه خاصی معطوف می‌دارند و در مسیر تعیین شده برای نیل به اهداف عالیه حرکت می‌کنند.

با توجه به نام‌گذاری سال 1395 به نام سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تحقق این شعار در گروه مدیریت مطلوب منابع و فرهنگ‌سازی در این زمینه است و این مهم محقق نمی‌شود مگر این که نگاه به نحوه مدیریت کلان تغییر کند و فرهنگ استفاده بهینه از زمان و مدیریت کارآمد نوین نهادینه شود.

اقتصاد مقاومتی یک استراتژی برای نیل به اقتصاد پویا در کشور محسوب می‌شود که می‌توان با آن کشور را از بحران‌های اقتصادی حفظ کرد.  

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که اقتصاد کشور تنها در دست دولت نیست و بخش خصوصی، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دیگری نیز در اقتصاد ایران اسلامی نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند و عدم توجه به این بخش‌ها می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را بر کشور تحمیل کند.

 

دولت یازدهم در مسیر اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری را برداشته است و لغو تحریم‌ها با توافق برجام در سال گذشته یکی از مهمترین این گام‌ها محسوب می‌شود، زیرا هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند راه شکوفایی اقتصادی را طی کند و باید دروازه‌های اقتصاد کشور را به روی سرمایه‌های خارجی باز کند تا اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شود.

در این راستا در کنار استفاده از تکنولوژی و سرمایه‌های خارجی، استفاده درست از منابع با نگاه درون‌زا و ظرفیت‌سازی جدید در تمامی عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در راستای مدیریت منابع باید در نظر گرفته شود و زمینه پویایی کشور را فراهم ‌ساخت.

به گزارش برنا به نقل از آستان، در مسیر توسعه باید نگرش غالب جامعه نسبت به اشتغال و کارآفرینی تغییر کند تا بتوانیم به نقطه مطلوب دست یابیم و نباید تنها دولت را مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفت، بلکه باید همه سازمان‌هایی که به نحوی در اقتصاد کشور نقشی ایفا می‌کنند، در این مسیر حرکت کنند.

سرمایه‌های عظیمی از لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی، منابع و مواد خام در سطح کشور وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها با تکنولوژی روز می‌توان گام‌هایی در زمینه لازم جهت افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز