تقدیر سازمان ملل از تلاش عراق برای از بین بردن مین‌های زمینی

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۱:۴۴:۲۹
کد خبر: ۳۸۸۱۰۵
تقدیر سازمان ملل از تلاش عراق برای از بین بردن مین‌های زمینی
گرامی داشت روز جهانی آگاهی از مین و کمک برای اقدام علیه آن در سال جاری با شرایط خطیری همزمان شده است که صدها هزار نفر مردمی که در عراق به دست داعش آواره شده بودند به خانه های خود باز می گردند تا به زندگی خود سر و سامان دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سازمان ملل متحد عمیقاً نگران است که آلودگی شدید بسیاری از شهرها و روستاهای آزاد شده به مواد منفجره دست ساز مانع بازگشت ایمن این شهروندان شود. سازمان ملل متحد نصب تله های انفجاری توسط داعش در خانه ها و ساختمان های عمومی شامل مدارس و درمانگاه ها را تقبیح کرده و تلاش های شجاعانه عراقی ها برای پاکسازی این تله ها با استفاده از استانداردهای بین المللی را می ستاید.

در این ارتباط، یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، اظهار داشت میزان آلودگی مناطق آزاد شده اخیر به ادوات انفجاری دست ساز بی سابقه است. این تله ها تا کنون منجر به مرگ و زخمی شدن صدها نفر شده و مانع بازگشت ایمن خانواده ها به خانه هایشان شده است. در این روز مهم، ما بر تعهد خود برای کمک به عراقی ها در آزادسازی کشورشان از خطر تهدید مین و سایر مهمات جنگی تاکید کرده و متعهد می شویم که هرچه در توان داریم برای کمک به آگاه سازی مردم نسبت به خطرات ادوات انفجاری دست ساز به انجام برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز