آمار تلفات عراق در ماه مارس ۲۰۱۶

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۱:۴۹:۲۴
کد خبر: ۳۸۸۱۱۱
آمار تلفات عراق در ماه مارس ۲۰۱۶
به موجب آماری که از سوی هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) منتشر گردید، در جریان عملیات تروریستی، خشونت ها و مخاصمات مسلحانه در عراق در ماه مارس 2016، جمعاً یک هزار و 119 عراقی کشته و یک هزار و 561 نفر مجروح شده اند.*

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تعداد کشته شدگان غیرنظامی در ماه مارس 575 نفر (شامل 45 نفر مامورپلیس فدرال، سازمان دفاع غیرنظامی، حفاظت مقامات، پلیس حفاظت از تاسیسات و ادارات آتش نشانی) بوده و در عین حال یک هزار و 196 نفر (شامل 50 نفر از ماموران پلیس فدرال، سازمان دفاع غیرنظامی، حفاظت مقامات، پلیس حفاظت از تاسیسات و ادارات آتش نشانی) مجروح شده اند.

علاوه بر آن 544 عضو نیروهای امنیتی عراق (شامل اعضای نیروهای پیشمرگه، نیروهای امنیتی، و شبه نظامیانی که همراه با ارتش می جنگند، به استثنای تلفات مربوط به عملیات در استان انبار) نیز کشته و 365 نفر زخمی شده اند.

مجموع آمار تلفات نسبت به ماه فوریه با 670 کشته و یک هزار و 290 زخمی افزایش یافته است.

نماینده ویژه ی دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، آقای یان کوبیش، نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم خشونت ها و آمار تلفات و زخمی ها ابراز داشت.

در این ارتباط وی اظهار داشت که نسبت به ادامه تلفات و زخمی ها در نتیجه تروریسم، خشونت ها و مخاصمات مسلحانه شدیداً نگران است. بهیچ وجه پذیرفتنی نیست که غیرنظامیان بار این    خشونت ها را بر دوش بکشند.

کوبیش افزود "امیدوارم که اصلاحات پیشنهادی به اجرا در آمده و بتدریج به عادی شدن اوضاع در این کشور زیبا بینجامد."

آمار گویای آن است که بیشترین میزان تلفات دراستان بغداد با یک هزار و 29 غیرنظامی (259 کشته و 770 زخمی) رخ داده است. میزان تلفات در استان نینوا 133 کشته و 89 زخمی، در بابل 65 کشته و 141 مجروح، در کرکوک 34 کشته و 57 زخمی، و در دیاله 11 کشته و هیچ زخمی، و در استان صلاح الدین 6 و 1 نفر زخمی بوده است.

به موجب اطلاعاتی که یونامی از اداره بهداشت انبار بدست آورده است، تعداد تلفات غیرنظامیان در این استان تا تاریخ 30 مارس 2016، بالغ بر 201 نفر (64 کشته و 137 زخمی) بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز