کمیته هفت نفره اصولگرایان؛

جلسه اصولگرایان با لاریجانی برای مجلس دهم

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۵:۵۹:۲۰
کد خبر: ۳۸۸۲۳۵
جلسه اصولگرایان با لاریجانی برای مجلس دهم
کمیته هفت نفره ای که پیش از این نقوی حسینی خبر تشکیل آن را داده بود، امروز تشکیل جلسه داد و این بار نقوی حسینی از جزئیات گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، اصولگرایانی که در مجلس نهم تماما در برابر علی لاریجانی صف آرایی می کردند امروز فضا را آنچنان در مقابل خود می بینند که حاضرند تمام انتقادات و حتی تخریب هایی را که علیه رئیس مجلس نهم در سال های اخیر در دستور کارشان قرار داده بودند  را به فراموشی بسپارند و برای هم وزن شدن با گزینه اصلاح طلبان برای ریاست، به زیر لوای لاریجانی جمع شوند.

برنامه اصولگرایان برای مجلس دهم

انتخابات 7 اسفند، مانع ورود چهره های شاخص ائتلاف اصولگرایان به مجلس دهم شد. در شرایطی که اصولگرایان حضور خود را تحت الشعاع میزان رای و کرسی های تهران و پیروزی قاطع اصلاح طلبان دیدند، در واپسین روزهای منتهی به سال 94 تصمیم گرفتند با تشکیل یک کمیته هفت نفره برای دور دوم انتخابات بر اساس برنامه ای برای حضور خود در مجلس دهم تنظیم کنند.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین که در مجلس نهم از فراکسیون رهروان ولایت اخراج شد 26 اسفند 94 در قامت سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس آتی به نشست منتخبان اصولگرای مجلس دهم با آیت‌الله موحدی کرمانی اشاره کرد و اظهار داشت: "این نشست روز دوشنبه 24 اسفندماه با حضور 140 نفر از نمایندگان برگزار شد که در این جلسه برخی از نامزدهای اصولگرای حاضر در دور دوم انتخابات نیز حضور داشتند.

نقوی حسینی همچنین گفت: در پایان مراسم انتخاباتی میان نمایندگان حاضر در جلسه برگزار شد تا کمیته موقت هفت نفره‌ای برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس و با حضور آقایان حاجی بابایی، امیر آبادی، حجت الاسلام سالک، امیرحسین قاضی‌زاده، مصری، زاهدی و نقوی حسینی برای تشکیل شود."

کمیته هفت نفره ای که پیش از این نقوی حسینی خبر تشکیل آن را داده بود، امروز تشکیل جلسه داد و این بار نقوی حسینی از جزئیات گفت.

وی اظهار داشت : این کمیته تاکید کرد برای موفقیت در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، در حوزه‌های انتخابیه باقی‌مانده هماهنگی خوبی بین اصولگرایان مجلس و شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان وجود داشته باشد تا بتوانیم برای مرحله دوم کرسی‌های باقیمانده را به اصولگرایان اختصاص دهیم.

تشکیل فراکسیون با لاریجانی

اصولگرایان که به نظر می رسد از رفتار گذشته خود در برابر علی لاریجانی پشیمان هستند و هیچ گاه تصور نمی کردند که اینچنین با بحران چهره شاخص در پارلمان مواجه شوند این روزها به فکر جبران گذشته افتاده اند و صحبت های سخنگوی کمیته هفت نفره اصولگرایان در مورد تشکیل فراکسیون اصولگرایان  و تلاش برای بیعت دوباره آنان با لاریجانی گواهی است بر این ادعا.

نقوی حسینی امروز اظهار داشت: در جلسه کمیته هفت نفره تصمیم گرفته شد که در مجلس آینده حتما یک فراکسیون اصولگرا وجود داشته باشد از اینرو قرار است فردا صبح ساعت 10 جلسه ای با علی لاریجانی برگزار و در این رابطه صحبت شود.  

اصولگرایان که پیش از این مدعی شده بودند لاریجانی از مدار اصولگرایی خارج شده است، سخنگوی آنها امروز عنوان کرد: ما آقای لاریجانی را در مدار اصولگرایی می‌دانیم و معتقدیم که ایشان هم در فراکسیون اصولگرایان قطعا حضور خواهد داشت بنابراین یکی از موضوعات نشست فردا همین خواهد بود که همه با هم همپوشانی داشته باشیم و همه نیروهای اصولگرا کمک کنند تا یک فراکسیون اصولگرایان اکثریتی قاطع مجلس در مجلس دهم تشکیل شود و در خصوص بقیه مسائل مجلس نیز همان فراکسیون تصمیم خواهد گرفت و این فراکسیون موضوعات دیگری از جمله انتخاب رئیس و هیئت رئیسه با نظر اعضای فراکسیون انجام خواهد شد اما موضوع اصلی ما این است که یک فراکسیون قاطع اصولگرایان در مجلس دهم تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز