مولاوردی:برای تحقق اقتصاد مقاومتی به تداوم همدلی وهمزبانی هنوز نیاز داریم

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۸۸۵۵۱
مولاوردی:برای تحقق اقتصاد مقاومتی به تداوم همدلی وهمزبانی  هنوز نیاز داریم
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز فضای مساعدی برای تحقق برنامه های دولت یازدهم و رونق اقتصادی در شرایط پسابرجام فراهم شده، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی به تداوم همدلی و همزبانی نیاز داریم.

 به گزارش خبرگزاری برنا شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در همایش زنان خودباوری و تعالی جامعه در کانون امام علی(ع) کرج، افزود: رویداد مهم سال گذشته موضوع مذاکرات هسته ای بود که به مرور لغو تحریم ها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در یک اتفاق بی سابقه تمام تحریم ها علیه ایران اسلامی لغو و کشور بدون مشکلی از فصل هفت منشور ملل متحد خارج شد.

او  گفت: تحقق این مهم را مدیون هدایت رهبر معظم انقلاب و درایت رئیس جمهوری همراه با تلاش تیم مذاکره کننده که از حمایت های مردمی نیز برخوردار بود، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین شرایط با تکیه بر اقتصاد مقاومتی حتی با کاهش قیمت نفت و سایر مشکلات اقتصادی که در گذشته نیز شاهد بودیم، به دنبال تحقق اهداف خواهیم بود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پیام سال نو، افزود: در سال های گذشته ایشان برون رفت از بسیاری از مشکلات را با همدلی دولت و ملت میسر می دانستند و امسال این مهم را نه در زبان بلکه در عمل بیان داشتند.

وی ادامه داد: امسال مقام معظم رهبری دوباره بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. با توضیحاتی ارائه کردند ما به همدلی و همزبانی نیز نیاز داریم، اگرچه درسال گذشته در عمل شاهد همدلی و همزبانی بین دولت و برخی نبودیم.

مولاوردی گفت: تصور درستی نیست که عناوین سال هایی که نامگذاری می شود با پایان سال پایان بپذیرد، بلکه این عناوین ادامه دارد و برای تحقق اهداف نیاز بیشتری به این مهم داریم.

وی یادآورشد: در پیام نوروزی اشاره شد که توقع نداریم دریک سال مشکلات مرتفع شود، اما با برنامه ریزی درست نشانه های آن را مشاهده خواهیم کرد و نیاز به همکاری تمام قوا داریم.

معاون رئیس جمهوری افزود: مشکلات یک ساله به وجود نیامده است. دولت یازدهم دولتی نوپا است که باید براین چالش ها فائق آید و این دولت میراث دار یک توسعه نامتوازن است که در ابعاد مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

مولاوردی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های کشور برای تحقق سیاست های کلی بهره مند شویم، یکی از مولفه های مهم دراین زمینه درون زا بودن و مردم بنیاد بودن است. البته این بدان معنی نیست دولت مسئولیتی ندارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تاکید کرد: وظیفه دولت بسترسازی است و باید فضای کار را داشته باشیم و قوانین دست و پا گیر برداشته شود.

او یادآورشد: سیاست های دولت و اولویت های آن دراین زمینه رونق اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد فرصت های شغلی جدید است که امسال هم این اولویت ها در دستور کار قرار دارد.

مولاوردی با اعلام اینکه باید برای تحقق شعارهای دولت یازدهم تلاش کرد، افزود: مردم به دولت تدبیرو امید، امید دارند و درسال جدید باید دراین زمینه تلاش های ویژه ای داشت.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی باید اقدام جدی در زمینه فراهم کردن شرایط برای شکوفایی اقتصاد کشور صورت گیرد، گفت: این موضوع مهم در دستور کار دولت و سایر قوا است و سهم زنان هم به عنوان جمعیتی تاثیر گذار دیده شده است.

مولاوردی ادامه داد: برای بهره مندی از تمام ظرفیت های کشور نیاز به استفاده از سرمایه انسانی داریم و نیمی از این سرمایه انسانی زنان هستند که از نظردانش آموختگی، شاخص آموزش، توانمندی و خود باوری را برای خدمت به کشور در خود می بینند.

وی تاکید کرد:در اقتصاد مقاومتی زنان با نقش متعددی که دارند که از جمله آن می توان از نظر فرهنگ سازی برای سیاست های کلی این اقتصاد از نظر اصلاح الگوی مصرف و روی آوری به کالاهای داخل از خانواده و نهایتا اجتماع اشاره داشت .

شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینی ، بازرگانی از جمله توانمندی هایی بود که از سوی معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان مورد توجه جدی قرار گرفت و گفت: موفقیت دراین عرصه ها حکایت از خود باوری زنان دارد که اعتماد به نفس زنان به دولت سرمایه ای اجتماعی به شمارمی رود که ابتدای دولت یازدهم با افت همراه بود اما اکنون در میانه راه است .

وی تاکید کرد: دولت باید به این سرمایه اعتماد کند همانطور که در خلق حماسه سیاسی به درستی نقش ایفا می کند بنابراین در سالجاری با توجه به شعار امسال تلاش می شود برای توانمندسازی زنان گام های موثری برداشته شود و در برنامه ششم توسعه عدالت جنسیتی یعنی اعتدال در تمام عرصه ها مد نظر است که امیدواریم با تصویب مجلس بتوانیم الگویی متعادل از نقش زنان و مردان، تشریک مساعی این دو را داشته باشیم .

وی با اعلام اینکه سال 95 تلاشهای ویژه ای در حوزه زنان صورت می گیرد گفت: برنامه ریزی های خوبی برای کشور بویژه استان البرز در حوزه زنان تدارک دیده شده است .

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به ولادت بانوی مکرمه اسلام حضرت فاطمه (س) اضافه کرد: باید از شخصیت این بانوی بزرگوار الگو برداری کرد و بهره گیری از این مهم نباید محدود به میلاد و مناسبت های ایشان شود .

وی تاکید کرد: امروز باید چهره باور پذیر و شناخته شده ای را از این بانوی بزرگوار به نسل جوان ارائه دهیم تا بی نیاز از شخصیت هایی شوند که سعادت دنیوی و اخروی ندارند .

دراین همایش از اسوه های صبرو استقامت زنان شهید ،جانباز و کارآفرین استان البرز تقدیر شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز