سرمدی در دیدار مقامات بلندپایه افغانستان:

ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها با افغانستان ندارد

۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۰۸:۴۸:۱۰
کد خبر: ۳۸۹۱۶۶
ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها با افغانستان ندارد
قائم مقام وزارت امور خارجه در راس هیاتی به کابل سفر و با رئیس‌جمهور، رئیس اجرایی و وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرمدی در این دیدارها، روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان را حسنه و برادرانه توصیف و بر توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه در فضای پسا برجام تأکید کرد.

وی با اشاره به مشترکات دو کشور در عرصه‌های مختلف دینی، زبانی، تاریخی و فرهنگی اظهار کرد: گسترش و تحکیم روابط با همسایگان بویژه افغانستان جزء اولویت‌های نخست جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها؛ تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی افغانستان قایل نیست.

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان نیز با بیان این‌که «روابط دو کشور در حال پیشرفت و توسعه است» گفت: ایران و افغانستان در سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در توسعه مناسبات فی مابین داشته‌اند و مسوولان دو کشور پیوسته در حال جستجوی راه‌های تقویت این روابط در تمامی حوزه‌ها و سطوح می‌باشند.

وی همچنین همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را در سطح بسیار خوبی برشمرد و افزود: تاریخ و فرهنگ مشترک، پیوندهایی ناگسستنی میان دو کشور ایجاد کرده است.

دکتر عبدالله نیز در دیدار جداگانه با قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کمک های فراوان جمهوری اسلامی ایران در دوران جهاد و مقاومت مردم مسلمان افغانستان و همچین در دوران بازسازی این کشور، بر ارتقاء روابط دو کشور در زمینه های مختلف دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در دیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ابعاد گسترده روابط دو جانبه و دیدگاه مثبت شکل گرفته بین دو کشور در سال های اخیر، توسعه روابط طرفین در بخش‌های مختلف را خواستار شد و افزود: اراده بسیار قوی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران نزد مقامات عالی افغانستان وجود دارد. همچنین ارتقاء همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی از جمله موضوعات دیگر گفت‌وگو بین قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان با مقامات ارشد جمهوری اسلامی افغانستان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز