ظریف در دیدار با الهام علی اف:

همکاری در حوزه بانکی، انرژی و توریسم با آذربایجان باید گسترش یابد

۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۱۱:۴۳:۴۹
کد خبر: ۳۸۹۲۴۵
همکاری در حوزه بانکی، انرژی و توریسم با آذربایجان باید گسترش یابد
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که جهت شرکت در نخستین اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران آذربایجان و روسیه در باکو بسر می برد، با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، الهام علی اف با ابراز خشنودی از روابط عالی ایران و آذربایجان، آن را نتیجه اشتراکات متعدد و اراده مشترک رهبران دو کشور دانست.

رئیس جمهور آذربایجان همکاری ها در سازمانهای بین المللی و در حوزه های سیاسی و اقتصادی از جمله در زمینه سرمایه گزاری، توریسم و حمل و نقل را برای هر دو کشور مهم و مفید دانست و تاکید کرد: آینده ما در روابط و همکاری های منطقه ای با کشورهای همسایه است. وی اجلاس سه جانبه با ایران و روسیه را مهم دانست و آن را صفحه جدیدی در روابط آذربایجان با دو کشور همسایه خود دانست. رئیس جمهور آذربایجان همچنین همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را از دیگر حوزه های مهم همکاری دو کشور دانست.

ظریف نیز با ابلاغ سلام های گرم جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر سیاست قطعی ایران در گسترش روابط با آذربایجان و دیگر همسایگان خود تاکید و از روابط عالی دو کشور در دوران ریاست جمهوری آقای الهام علی اف ابراز خشنودی کرد.

وزیر خارجه ارتباط شمال جنوب از طریق اتصال راه آهن را یکی از پروژه های اساسی دو کشور دانست و از روابط بانکی و همکاری ها در حوزه های توریسم، انرژی، مبارزه با تروریسم و همکاری در سازمانهای منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی بعنوان دیگر حوزه های مهم همکاری که می بایست گسترش یابد نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز