وزیر تجارت ترکیه در دیدار با واعظی:

تسهیلات لازم برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ترکیه با ایران باید فراهم شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۲۱:۴۴:۰۲
کد خبر: ۳۸۹۵۵۶
تسهیلات لازم برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ترکیه با ایران باید فراهم شود
وزیر تجارت ترکیه در دیدار وزیر ارتباطات گفت : کشورش برای ایجاد تسهیلات در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران، اولویت ویژه‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  در حاشیه بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ویژه رئیس جمهور با بلند تفنگچی وزیر تجارت و گمرک جمهوری ترکیه دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و ایجاد تسهیلات گمرکی و تجاری بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

واعظی در این دیدار با ابراز خرسندی از اراده مسئولان بلندپایه دو کشور برای گسترش همکاری‌ها دوجانبه و نیز فراهم شدن امکان برگزاری بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک در جمهوری ترکیه تاکید کرد: جمهوری ترکیه همسایه و شریک مهم اقتصادی ایران است و امیدواریم روابط صمیمانه بین دو کشور در عرصه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

تفنگچی نیز ضمن خوشامدگویی به هیأت ایرانی و با اشاره به مذاکرات و توافقات خوب انجام شده در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ترکیه گفت: اولویت ویژه‌ای برای ایجاد تسهیلات در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران داریم و امیدواریم از طریق ایجاد تسهیلات گمرکی و روان سازی مبادلات این مهم را به طور موثر فراهم کنیم.

در این دیدار طرفین در خصوص توسعه تبادلات و اطلاعات الکترونیکی به منظور راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند و توافق شد که در راستای توسعه تسهیلات در این حوزه موضوع به صورت جدی از سوی مسئولان گمرکی در نشست مشترک تخصصی دنبال شود.

موضوع تجارت ترجیحی و امکان توسعه مبادلات و همکاری‌های تجاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی دو کشور نیز در این دیدار مطرح شد.

طرفین توافق کردند در جهت رفع موانع و حل و فصل نکات مبهم، تشریک مساعی لازم را با هدف اجرای موثر مفاد توافقنامه تجارت ترجیحی در بخش‌های مرتبط دنبال کنند

 

 

نظر شما