رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

تصمیم‌های ایتالیا به دور از دیدگاه سیاسی است/ نخست‌وزیر و فعالان اقتصادی ایتالیا در راه تهران

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۰۸:۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۹۰۳۳۶
تصمیم‌های ایتالیا به دور از دیدگاه سیاسی است/ نخست‌وزیر و فعالان اقتصادی ایتالیا در راه تهران
رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: تصمیمات دولت ایتالیا به دور از دیدگاه سیاسی است و روی پارامترهای اقتصادی است که امیدواریم بتواند زودتر به مرحله اجرا برسد تا شاهد بستن قراردادهای بیشتری باشیم.

احمد پور فلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا  در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا در آستانه سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران درباره روابط اقتصادی با این کشور بیان کرد: تا کنون حدود 750 بنگاه دار ایتالیایی درهیات تجاری با  ترکیبات مختلف ایران سفر کردند  که در نوع خود دارای  رکورد است.

وی  گفت :بعدازظهر دیروز  میزبان یک هیات تجاری از ایتالیا بودیم و روز سه شنبه نخست وزیر این کشوربه  اضافه 120 بنگاه دار در رشته های مختلف  به مدت 48 ساعت میهمان ما در تهران خواهند بود که امیدواریم منجر به تکمیل شدن قراردادهای قبلی و انعقاد قراردادهای جدید شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در پاسخ به این سوال که  در سفر آقای روحانی به کشور ایتالیا  26 تفاهم نامه در بخش های مختلف  صنعت بین دو کشور بسته شد و تعدادی از آنها به مرحله اجرایی شدن  رسیده است عنوان کرد: اگر بحث سوئیف زودتر حل می شد و باقی موانع آن نیز به زودی مرتفع شود و نگرانی دنیا از آینده بعد از اوباما رفع شود مسلما از 26 قردادی که تا به حال 8 آنها  به سرانجام رسیده ما بقی هم وارد مرحله نهایی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: تصمیمات دولت ایتالیا به دور از دیدگاه سیاسی است و  روی پارامترهای اقتصادی است که  امیدواریم بتواند زودتر به مرحله اجرا برسد تا شاهد بستن قراردادهای بیشتری باشیم، در سطح خیلی بالاتر و بزرگ تر مثل شرکت  فیات پیشتاز  و مایل هستند که با ایران قراردادشان را نهایی کنند.

پور فلاح با بیان اینکه ایران و ایتالیا در بسیاری از حوزه های اقتصادی می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند گفت : ایتالیا در زمینه نفت، گاز ،پتروشیمی ، پولاد، نساجی ،سنگ و  لوازم خانگی  صاحب پیشینه است ضمن اینکه این کشور در بحث گردشگری تجربه های بسیاری دارد که ما می توانیم از  دیدگاه های آنان استفاده کنیم تا  صنعت گردشگری به بالاترین سطح درآمد خودش  در کشور برسد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا همکاری بین این دو کشور را مثبت خواند و اظهار کرد: ایتالیا بزرگترین شریک تجاری ایران بوده در گذشته سطح روابط ما 6/7 میلیارد دلار رسید که به 5/1 میلیارد کاهش پیدا کرد مسلما این کشور به بازار ما نیاز دارد ما نیز  به تکنولوژی و توانمندی آنان  نیاز داریم  بنابراین مکمل  یکدیگر هستیم قطعا با این روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد تمامی اهداف اجرایی خواهد شد.

وی در پایان به ارزیابی گسترش روابط بین ایران و ایتالیا پرداخت و گفت: رابطه ایتالیا با ایران همواره بعد از انقلاب هم معقول،سنجیده و دور از هیجان بوده در بالاترین سطح خودش به طوری که ما کمتر از سفیر با یکدیگر رابطه نداشتیم. سفارت ایتالیا همیشه با دولت ما  خانه رابطه خوبی داشته و بخش خصوصی نیز خیلی نزدیک بوده است. نهایتا من چشم انداز بسیار خوبی برای برگشتن ایتالیا به رده اول شریک تجاری ایران و تامین نیازهای ما و بخصوص سرمایه گذاری مشترک در کشور داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز