قیمت نفت به بالاترین حد خود در سال ٢٠١٦ رسید

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۲۵:۴۳
کد خبر: ۳۹۱۱۱۱
قیمت نفت به بالاترین حد خود در سال ٢٠١٦ رسید
رشد قیمت کالاهای گوناگون در کنار امیدواری به محدود شدن عرضه نفت سبب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر برسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، همزمان با رشد قیمت کالاهای مختلف در بازارهای جهانی و همچنین با نزدیک شدن به نشست تولیدکنندگان نفت در دوحه برای محدود کردن عرضه، قیمت نفت در معاملات دیروز (دوشنبه ٢٣ فروردین ماه) در بازارهای جهانی افزایش یافت.

انتشار گزارش دولت آمریکا مبنی بر پیش بینی کاهش تولید نفت شیل این کشور در ماه مه امسال برای هفتمین ماه پیاپی، از دیگر عوامل مؤثر در افزایش قیمت نفت بود.

قیمت شاخص نفت خام برنت با ٨٩ سنت (٢,١٢ درصد) افزایش، به ٤٢ دلار و ٨٣ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت شاخص نفت خام آمریکا نیز با ٦٤ سنت رشد، در سطح ٤٠ دلار و ٣٦ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

با این همه، به گفته جان کیلداف، کارشناس مؤسسه آمریکایی اگن کپتال، فعالان بازار نفت همچنان درباره کارآمدی نشست دوحه تردیدهایی دارند.

کیلداف گفت: بازار در آستانه نشسته هفته آینده (در دوحه قطر) پرتنش است؛ اگر این نشست هم همچون نشست پیشین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شکست بخورد، قیمتها آسیب می بینند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز