فریدون مجلسی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

برخی روحانی را برای منافع خود مزاحم می‌دانند/ اگر برجام به فرجام نمی‌رسید کشور وارد جنگ می شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۰:۳۷:۴۰
کد خبر: ۳۹۱۶۴۲
برخی روحانی را برای منافع خود مزاحم می‌دانند/ اگر برجام به فرجام نمی‌رسید کشور وارد جنگ می شد
فریدون مجلسی عنوان کرد: برخی ها حضور روحانی را مزاحم خود می دانند و در پی حذف او در انتخابات 96 هستند.

فریدون مجلسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره موج تخریبی که عیله برجام به راه افتاده است گفت: برجام مساله بسیار پیچیده ای نیست جز قرار گرفتن کشور در یک شرایط معتدل بین المللی و راحت شدن ایران از شر دلالانی که به بهانه دور زدن تحریم ها  در آمدهای حاصل از صادرات نفت را به جیب برخی از افراد می ریختند.

وی تاکید کرد: برجام قرار نیست کشور را به دست آمریکا و اروپا بسپارد، دولت،رجال آن و مردم همان هایی هستند که قبل از برجام بوده است، تجارت و منافع که به خطر نیفتاده است .

مجلسی با بیان اینکه تحریم برای برخی از افراد دارای منفعت بوده  است اظهار داشت: برجام موانع را از میان برداشت، مخالفان کسانی هستند منتفع بودند از این جریان و با به سر انجام رسیدن آن نگران هستند که منافعشان به خطر بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: اگر ایران به تفاهم نمی رسید معنی اش برگشتن به شرایط قبلی و یا تشدید تحریم ها نبود، اینبار ایران قطعا مورد محاصره هوایی و دریایی قرار می گرفت و حتی ممانعت می شد یک قطره نفت به فروش برسد در چنین شرایطی دیگر دور زدن تحریم ها و بدست آوردن بهای نفت به فروش رفته ای وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: اگر جنگ می شد همین غیرتمندان داخلی تحمل نمی کردند و اجازه نمی دادند کشور محاصره شود.

این کارشناس سیاست خارجه با اشاره به  اینکه دیپلماسی اهداف بسیاری را دنبال می کند افزود: جلوی جنگ با تفکر دیپلماسی صحیح گرفته می شود اگر ما بتوانیم در صورت جنگ لطماتی به دشمنان بزنیم لطمه زدن برای به دشمن خاصیتش برای ما چه خواهد بود؟ ما هم متقابلا آسیب خواهیم دید در تفکر سیاسی نه آسیب می بینیم و نه آسیب می رسانیم.

وی گفت: بر جام جلوی یکسری از آشوب ها و مشکلات را گرفت و اگر تحریم ها به طور کامل برداشته شود قطعا امکانات زیادی در کشور به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: این اصرار برخی از دلواپسان بهانه جویی دلواپسان در این مرحله برای من غیر قابل درک نیست، قطعا امیالی دیگری در پی خواهد داشت.

این دیپلمات با سابقه گفت: رفتار این روزهای برخی از افراد یک نوع واکنش نسبت به شکست در انتخابات 7 اسفند سال گذشته است، نتایج این انتخابات نشان داد ملت چیز دیگری می خواهند و کسانی هستند که می گویند ملت چه کاره است .

وی افزود: متاسفانه برخی نام اصولگرایان اصیل را خراب کردند، کسانی که بسیار عاقل هستند و خوب می دانند به خاطر چند کرسی بیشتر وارد جنگ شد. اما یک عده هستند که عاشق تفکر خودشان هستند حتی اگر منافع مملکت به خطر بیفتد.

مجلسی در خاتمه گفت: کسانی هستند که در حال  زمینه چینی هایی برای حذف روحانی و رد صلاحیت وی در انتخابات 96 می کنند، دیدیم که در انتخابات هرکاری کردند ، این رفتار ها نگران کننده است و مشخص که وجود دکتر روحانی را برای منافع خود مزاحم می دانند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز