سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی:

برخی تمایل به پس رفت و عقب گرد برجام دارند

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۰:۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۹۲۱۲۵
برخی تمایل به پس رفت و عقب گرد برجام دارند
نوذر شفیعی تاکید کرد: کسانی که از توقف برجام می گویند تمایل به پس رفت و عقب گرد دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در خصوص انتقادهای برخی نمایندگان نسبت به برجام و اصرار آنها برای توقف آن به خبرنگار سیاسی این خبرگزاری گفت: جای سوال است که چرا وقتی یک اتفاق خوب در سیاست خارجی رخ می دهد،  برخی در صدد بر می آیید تا این فرصت را از دست بدهیم. اگر این اقدام تهدیداتی دارد باید ما زرنگ باشیم و مقابل تهدیدات آن بایستیم و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

نوذر شفیعی همچنین اظهار داشت: نکته دیگر آن است که ما 38 سال با غرب اصطحکاک داشتیم چطور انتظار داریم تمام شک و تردید ها و سو ظن ها که دو طرفه است و در طول 38 سال پدید آمده به یکباره  طی 3 ماه برطرف شود؟!  ذوب شدن یخ ها و تغییر و جابجایی این هویت های ساختگی نیاز به گذشت زمان بیشتری دارد.

وی افزود: به نظر من سرعت اجرایی شدن برجام خوب است و البته ما انتظار داریم زودتر اجرایی شود و منتقدین تنها کافی است نگاهی به شرایط کشور به پیش از برجام و پسا برجام نگاهی بیندازند تا ببینند اوضاع چگونه است، قطعا فضا تغییر کرده است.

شفیعی خاطر نشان کرد: ما باید کمک کنیم اگر برجام اجرا نمی شود و یا ضعیف اجرا می شود بر سرعت و قدرت آن افزوده شود و البته این موضوع باید میان دو طرف جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه برجام به موقعیت بین المللی ایران کمک کرده است، گفت : دو روز که پیش نخست وزیر ایتالیا به ایران آمد مقامات ایرانی در دیدار با او گفتند "آمریکایی ها در اجرای برجام اخلال ایجاد می کنند" طبیعی است این موضوع برای ما برد تبلیغاتی بسیاری ایجاد می کند، چراکه پیش از این آمریکایی ها به ایتالیایی ها می گفتند ایران خلاف صلح و امنیت بین المللی حرکت می کند. بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که  موضوعات را نباید خیلی ساده و سیاسی دید، اگر قصد ما پیشرفت باشد باید به پیشرفت کمک کنیم ، اما اگر قصد پس رفت وجود دارد، اعلام کنند تا تکلیف مشخص شود، چراکه وقتی صحبت از توقف برجام می کنند گویی تمایل به عقب گرد دارند.

وی در پایان اظهار داشت : ما در این جامعه بین المللی زندگی کنیم و چاره ای نداریم که بسیاری از نیازهایمان را از طریق جامعه بین المللی رفع کنیم. استقلال و خود اتکایی بسیار خوب است، اما نمی توان ظرفیت های جامعه جهانی را برای پیشرفت خود نادیده گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز