مدیرکل راه و شهرسازی:

آماده شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف هستیم

۱۳۹۵/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۲:۳۹
کد خبر: ۳۹۲۱۶۴
آماده شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف هستیم
مانی فر در نشست مشترک با هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا نقدها، پیشنهادات و نقطه نظرات اقشار مختلف را شنیده و در برنامه ها و سیاست های خود تا حد امکان لحاظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بازار داغ سالهای گذشته در حوزه مسکن و ساختمان فرصت بازنگری و مرور برنامه ها را از دست اندرکاران گرفته بود ولی در شرایط موجود می توان کلیه موارد مربوط به ساخت از جمله مسایل فنی و کیفی و همچنین گردش کارهای اداری را مورد بررسی و بازنگری قرار داد و با یک برنامه ریزی دقیق از رکود خارج شد.

مانی فر با تاکید بر اینکه ایجاد رونق پایدار در صنعت ساختمان از اولویت های امروز استان است، گفت: برای تحقق این امر باید از امکانات موجود مانند سیاست و تسهیلات دولت، توان و دانش فنی و مهندسی موجود در بخش خصوصی و همچنین سرمایه های موجود در این بخش استفاده کرد.

دبیر شورای مسکن استان در ادامه گفت: ما آمادگی داریم تا نقدها، پیشنهادات و نقطه نظرات اقشار مختلف را شنیده و در برنامه ها و سیاست های خود تا حد امکان لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدون تردید نقدهای سازنده از زوایای گوناگون می تواند راهگشا باشد بیان کرد: شورای مسکن استان که به ریاست استاندار محترم تشکیل می شود، جایگاه مناسبی است که می توان با مطرح کردن برنامه های کارشناسی شده و هدفمند در آن و مصوب نمودن آنها، دستگاههای مختلف را مکلف کرد که در راستای یک سیاست مشخص و مدون حرکت کنند.

کاندیداها به شعارهای انتخاباتی خود عمل کنند

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هم در نشست مشترک با اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: وقت آن است که کاندایداهای محترمی که موفق به کسب رای از جامعه ی مهندسی استان شده و به عضویت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی درآمده اند به شعارها و وعده های انتخاباتی خود عمل کنند.

علی محمد پورکریم هدف نهایی را بهره مند شدن عموم مردم از خدمات با کیفیت مهندسی دانسته و افزود: هیات چهار نفره ی استان هم ظرفیت این را دارد تا از شعارهایی که قابلیت اجرایی شدن دارند حمایت کرده تا به یاری خدا، همچون گذشته شاهد پیشرفت روزافزون خدمات فنی و مهندسی در سطح استان باشیم.

توجه به تنوع کاربری ها یکی از راههای ایجاد رونق در صنعت ساختمان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی نیز در این نشست عنوان کرد: توجه به کاربری های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی می تواند علاوه بر ایجاد رونق نسبی در ساخت و ساز موجبات گردش اقتصادی را نیز در استان فراهم کند.

محسن اسماعیلی با تاکید بر اینکه امروز استان نیازمند تعریف پروژه های با کاربری عمومی است افزود: باید با برنامه ریزی و هدف گذاری نیازهای قابل توجه موجود در حوزه های فرهنگی و تفریحی را با ایجاد فضاهای شهری موثر و کارآمد مرتفع نماییم.

به زودی پنجره جمعیتی باز خواهد شد

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به اینکه امروز میزان عرضه و تقاضا در کشور برای اولین بار به تعادل رسیده گفت: شرایط موجود در بازار مسکن فرصت خوبی فراهم کرده که روی موضوع کیفیت در خدمات  مهندسی تمرکز کنیم.

مهندس وثیق نیا در ادامه افزود: به زودی پنجره جمعیتی باز شده و نیازهای جدید در بازار مسکن ایجاد خواهد شد که باید پیش از فرا رسیدن این موضوع ساز و کارهای بهره برداری موثر از آن را فراهم کنیم.

حامد عبدالرزاقی رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان این اداره کل نیز با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نظارت عالیه، مواردی که لزوم رعایت آنها در پروژه و ساخت و سازها ضروری می باشد را عنوان کرد.

راه و شهرسازی (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز