سفیر ایران در پاکستان:

امنیت پاکستان را امنیت خود می دانیم

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۰۹:۵۲:۲۵
کد خبر: ۳۹۲۳۸۳
امنیت پاکستان را امنیت خود می دانیم
مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان گفت: امنیت پاکستان را امنیت خود می دانیم

به گزارش گروه سیاست خارجی و بین الملل خبرگزاری برنا؛ مهدی هنردوست عصر پنجشنبه در دیدار با پرویز رشید با تاکید بر اهمیت و ضرورت تبادل هیات های رسانه ای میان دو کشور گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان قرار است در آینده نزدیک و قبل از ماه مبارک رمضان گروهی از اصحاب رسانه های مختلف پاکستان را برای آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های ایران و مشاهده واقعیت ها و حقایق این کشور از نزدیک، به ایران اعزام کند.

پرویز رشید نیز ضمن استقبال از این ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران، برای تسهیل روند انجام این مهم اعلام آمادگی کرد.

دو طرف همچنین تاکید کردند که ضرورت دارد یادداشت تفاهم ها و قراردادهای همکاری بیشتری میان رسانه های ایران و پاکستان با هدف فراهم تر ساختن زمینه همکاری و تعامل میان رسانه های دو کشور امضا شود.

 امنیت پاکستان را امنیت خود می دانیم

سفیر کشورمان در این دیدار با بیان اینکه ایران اهمیت فراوانی به روابط راهبردی خود با پاکستان به عنوان یک همسایه مهم قائل است، گفت: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می داند و هرگز به کسی اجازه نخواهد داد تا اقدامی از خاک ایران علیه این کشور همسایه انجام دهد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز تاکید کرد که این کشور نیز کاملا چنین اعتقادی دارد و امنیت ایران را امنیت خود می داند.

هنردوست در این دیدار همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و دستاوردهای مهم این سفر، اظهار داشت: روابط سیاسی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه، دوست و برادر از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و ضرورت دارد که مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور نیز همپای روابط خوب سیاسی و متناسب با آن ارتقا یابد.

وی با اشاره به لغو تحریم ها و شرایط پسابرجام گفت که در شرایط جدید زمینه های خوبی برای گسترش مناسبات تجاری-اقتصادی دو کشور در حوزه های گوناگون از جمله انرژی فراهم شده است و برداشته شدن گام های عملی برای تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان از مهم ترین اولویت ها است.

پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع و مطالب مطرح شده از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران، اهمیت تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت که این پدیده های شوم دشمنان مشترک ایران و پاکستان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز