جبیر مدعی شد؛

هدیه دادیم نه رشوه !

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۴:۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۹۲۵۱۸
هدیه دادیم نه رشوه !
وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد مبلغ 681 میلیون دلاری که به حساب بانکی نجیب رزاق نخست وزیر مالزی واریز شد ، هدیه عربستان به وی بوده است.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، خبرگزاری برناما مالزی به نقل ازعادل جبیر در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول گزارش کرد: ما این پول را فقط به عنوان هدیه به رزاق پرداخت کردیم و در برابر آن هیچ توقعی از وی نداشه ایم.

جبیرافزود: ما می دانیم که دادستان کل مالزی نیز تحقیقات گسترده ای را درباره این موضوع انجام داده و در جریان تحقیقات هیچ عمل غیرقانونی مشاهده نکرده است.

وزیرامور خارجه عربستان این مطلب را پس از دیدار با نجیب رزاق در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی درترکیه به خبرنگاران مالزیایی گفت.

پس ازانتشار برخی گزارش ها درباره اینکه مبلغ 681 میلیون دلار کمی قبل از انتخابات سال 2013 از صندوق توسعه مالزی به حساب شخصی نجیب رزاق واریز شده است، او به فساد مالی متهم شد اما رزاق این مبلغ پول را فقط یک هدیه خواند و گزارشها را درباره اینکه از طرف صندوق توسعه مالزی به حسابش واریز شده است ، تکذیب کرد.

دادستانی کل مالزی بهمن ماه سال گذشته نجیب رزاق را از اتهام  فساد مالی در ارتباط با دریافت پول از عربستان سعودی تبرئه و اعلام کرد مبلغ واریزی به حساب نخست وزیر مالزی در واقع هدیه عربستان به وی بوده است.

این درحالیست که کمیسیون ضد فساد مالزی پیش از آن گفته بود این مبلغ کلان با اهداف سیاسی از سوی افرادی در خاورمیانه به نخست وزیر مالزی داده شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز