طی بیانیه ای اعلام شد؛

درخواست روسیه از آمریکا برای خودداری از اتهام زنی درباره کنترل تسلیحات

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۸:۱۲
کد خبر: ۳۹۲۶۵۴
درخواست روسیه از آمریکا برای خودداری از اتهام زنی درباره کنترل تسلیحات
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواست تا طرح اتهامات بی پایه و اساس را درباره تخلف مسکو از مفاد پیمان کنترل تسلیحات متوقف کند.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است : «‌وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش جدید خود به کنگره آمریکا درباره پایبندی به مفاد پیمان کنترل تسلیحات و توافقنامه های خلع سلاح ، اتهامات بی پایه و اساسی را بر ضد روسیه مطرح کرده است . »‌
 
این گزارش می افزاید برای سومین سال پیاپی در این گزارش اتهامات دروغین  در خصوص عدم پایبندی روسیه به معاهده نیروهای هسته ای برد متوسط INF)) مطرح و ادعا شده است روسیه موشکهای کروز زمین پایه با برد پانصد تا پنج هزار و پانصد کیلومتر تولید و آزمایش کرده است. همچنین آمریکا ادعا کرده است روسیه سکوهای پرتاب این موشکها را نیز تولید کرده است. 
 
در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است شواهد نشان می دهد آمریکایی ها هیچ اطلاعات و مدارک مستدلی دال بر اثبات این ادعاها ندارند ،‌ بلکه قصد دارند تا با طرح این اتهامات بی پایه و اساس در سطح بین المللی فضایی منفی درباره رعایت مفاد این پیمان ایجاد و روسیه را بی اعتبار کنند. 
 
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است این آمریکایی هستند که همواره  نگرانی های روسیه را نادیده می گیرند. به ویژه این روند در تداوم آزمایش های موشکی آمریکا با مشخصات و ویژگی های مختص موشکهای بالستیک با برد متوسط و کوتاه مشاهده می شود. 
 
افزون بر آن آمریکا  روند ساخت و کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی را که در قالب تعاریف پیمان INF از موشکهای کروز زمین پایه قرار می گیرند ، افزایش داده است. 
 
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:‌«‌ استقرار سکوهای پرتاب ام ک - 41 در اروپا که قادر به پرتاب موشکهای کروز با برد متوسط از نوع تام هاوک هستند ، تازه ترین نمونه از نقض آشکار مفاد پیمان INF به شمار می رود. از دیگر موارد تخلفات آمریکا همچنین می توان به بیانه های پنتاگون در باب استقرار بالقوه موشکهایی با برد متوسط و کوتاه در مجاورت مرزهای روسیه اشاره کرد. بنابراین همه اینها نشانه هایی از نقض مفاد پیمان کنترل تسلیحات نه از سوی روسیه بلکه از سوی آمریکا است که ممکن است پیامدهای غیر قابل پیش بینی برای اروپا و کل جامعه جهانی در بر داشته باشد.» 

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ما از آمریکا می خواهیم تا ضمن متوقف کردن طرح اتهامات بی پایه  واساس بر ضد روسیه، تمرکز خود را بر رعایت دقیق تعهدات خود در قبال این پیمان معطوف سازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز