پس از پایان مذاکرات ٦ ساعته در نشست دوحه؛

وزیر انرژی قطر: به موضع ایران احترام می‌گذاریم

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۳:۳۲
کد خبر: ۳۹۳۷۰۹
وزیر انرژی قطر: به موضع ایران احترام می‌گذاریم
وزیر صنعت و انرژی قطر پس از ٦ ساعت مذاکره بی نتیجه در نشست دوحه با بیان این که ما به موضع ایران در بازار نفت احترام می گذاریم، گفت: تولیدکنندگان برای حصول یک توافق به مشورتهای بیشتری نیاز دارند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمد بن صالح الساده روز یکشنبه (٢٩ فروردین ماه) اعلام کرد: مذاکرات فشرده امروز در دوحه میان کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای امضای یک توافقنامه به منظور اجرای برنامه تثبیت تولید نفت خام در سطح ماه ژانویه بدون توافقی به پایان رسید.

وی افزود: وزیران کشورهای تولیدکننده نفت پس از ٦ ساعت مذاکره بدون نتیجه به پایان رسید و آنها زمان بیشتری نیاز داشتند.

وزیر صنعت و انرژی قطر گفت: نتیجه کلی نشست دوحه این بود که ما برای مشورت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به زمان بیشتری نیاز داریم.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که اگر ایران در نشست دوحه شرکت می کرد، چه اتفاقی رخ می داد، گفت: حضور ایران در دوحه می توانست طرح تثبیت تولید را تاثیرگذار تر کند.

الساده گفت: ما به موضع ایران در بازارهای جهانی نفت خام احترام می گذاریم، بدون شک برنامه تثبیت تولید نفت خام در صورت حضور دیگر کشورهای تولید کننده از جمله ایران موثر تر خواهد بود و می تواند به ثبات بازار نفت کمک کند.

وی تصریح کرد: ما تاریخ مشخصی را برای برگزاری نشست دیگری میان تولیدکنندگان تعیین نکردیم، کشورها به زمان بیشتری برای مشورت با یکدیگر نیاز دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز