به دلیل لایحه یازده سپتامبر صورت گرفت؛

تهدید آمریکا توسط عربستان !

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۹:۵۰:۳۶
کد خبر: ۳۹۳۷۴۱
تهدید آمریکا توسط عربستان !
مقامات عربستان سعودی به آمریکا هشدار دادند که در صورتی که "لایحه یازده سپتامبر" تصویب شود، دارایی هایی خود در آمریکا را خواهند کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به گزارش "نیو یورک تایمر"، بر اساس یک لایحه پیشنهادی موسوم به «یازده سپتامبر»، دادگاه های آمریکا اجازه می یابند دولت عربستان را به دلیل ایفای هرگونه نقشی در حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 مسئول این فاجعه معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، این موضوع را اولین بار عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان طی سفر خود به واشنگتن در ماه مارس امسال اعلام کرده بود.

وی خطاب به اعضای کنگره آمریکا گفت در صورت تصویب این لایحع قانونی، "عربستان مجبور خواهد شد اوراق بهادار خزانه داری و سایر دارائی های خود در آمریکا را با ارزشی بالغ بر 750 میلیارد دلار پیش از بلوکه شدن به فروش برساند".

پیش از این گزارش شده بود که کاخ سفید قصد دارد در حدود 60 روز آینده و احتمالا پس از سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به ریاض، بخشی از اسناد محرمانه موسوم به "28 صفحه" در باره حملات یازده سپتامبر را منتشر کند که این اسناد می تواند از نقش عربستان سعودی در این حملات پرده بر دارد.

"فواز جرجس"رئیس بخش مطالعات خاورمیانه در دانشکده اقتصاد لندن اظهار داشت: عربستان سعودی در آمریکا بین 700 میلیارد تا یک تریلیون دلار سپرده و سرمایه دارد.

وی درباره تهدید عربستان برای خارج کردن سرمایه‌های خود از آمریکا به دلیل قانون مربوط به حملات 11 سپتامبر، به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: مسؤولان سعودی از این نگران هستند که در صورت تصویب قانون کنگره، میلیاردها دلار سرمایه این کشور با حکم دادگاه های آمریکا بلوکه شود.

جرجس اظهار داشت: این موضوع برای عربستان بسیار مهم است، و فکر نمی‌کنم که فریب و حیله باشد. سفر عادل الجبیر وزیرامورخارجه عربستان به واشنگتن برای رساندن این پیام بود، و این امر بیانگر جدیت عربستان دراین موضوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز