با موافقت نمایندگان؛

دولت مکلف به تعیین تکلیف قانون آزمایشی مدیریت خدمات کشوری شد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۶:۵۳
کد خبر: ۳۹۴۲۵۲
دولت مکلف به تعیین تکلیف قانون آزمایشی مدیریت خدمات کشوری شد
نمایندگان مجلس ضمن تصویب جزئیات لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت را مکلف کردند نسبت به تعیین تکلیف قانون آزمایشی مدیریت خدمات کشوری اقدام کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با جزئیات لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری با 122 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

لازم به ذکر است که در ماده واحده این لایحه آمده است مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و اصلاحات بعدی آن برای آخرین بار تا پایان سال 1395 تمدید می شود.

همچنین در تبصره این لایحه ذکر شده است: دولت مکلف است ظرف مدت 6 ماه نسبت به تعیین تکلیف قانون آزمایشی مدیریت خدمات کشوری اقدام نماید.

دهقان: مجلس نمی تواند دولت را به ارائه لایحه جدید ملزم کند

در زمان بررسی جزئیات لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری محمد دهقان در اخطاری گفت: اداره قوانین کتباً اعلام کرده که عبارت "در صورت عدم ارائه لایحه جدید قانون فعلی دائمی می شود" خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: براساس اصل 74 قانون اساسی ما نمی توانیم دولت را به ارائه لایحه جدید الزام کنیم و این عبارت احتمالا در این ماده واحده اشتباه آورده شده و خلاف دو اصل 74 و 167 است.

محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به اخطار دهقان تصریح کرد: این اخطار وارد است و این عبارت به صورت شفاف خلاف اصل قانون اساسی است و مطمئنا شورای نگهبان نسبت به آن ایراد خواهد گرفت.

به گزارش خانه ملت، در ادامه نمایندگان با 143 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با حذف این عبارت که خلاف قانون اساسی بود موافقت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز