حاشیه‌های امروز پارلمان؛

ابراز تاسف نادران برای مجلس/ بذرباش دلبستگی‌های خود را حفظ می‌کند

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۵:۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۹۴۶۰۹
ابراز تاسف نادران برای مجلس/ بذرباش دلبستگی‌های خود را حفظ می‌کند
پرونده بودجه سال 95 در خانه ملت بسته شد و بهارستان نشین ها با اجماع به بودجه ای با سقف بیش از 980هزار میلیارد رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، اهالی خانه ملت بودجه 95 را تصویب کردند تا امروز آخرین جلسه ای باشد که به بررسی جزییات این لایحه می پردازند، اگرچه این جلسه نیز با حواشی زیادی همراه بود که بیان آن خالی از لطف نیست.

ابراز تاسف نادران برای مجلس

الیاس نادران که در روزهای گذشته چندین بار هیات رییسه را خطاب قرار داده بود، پشت تریبون قرار گرفت تا در مورد موضوع کمیسیون تلفیق به عنوان رییس این کمیسیون صحبت کند.

وی طی تذکری گفت: واقعا برای این مجلس با این نحوه اداره که از سوی هیات رییسه شاهدیم، متاسفم.

نماینده تهران در مجلس نهم ادامه داد: بنده به عنوان مخالف در پیشنهاد الحاقی ثبت نام کردم اما به من اجازه صحبت داده نشد. در این زمان ابوترابی فرد که ریاست مجلس را به عهده داشت پاسخ داد: این امر به این دلیل بود که زمان برای نطق موافق و مخالف کم است.

نادران بار دیگر با لحن اعتراض آمیزی گفت: اگر زمان اندک است پس چرا جلسات علنی عصر را در روزهای قبل برگزار نکردید؟ که ابوترابی فرد آماده نبودن گزارش کمیسیون تلفیق را علت برگزار نشدن جلسه علنی پارلمان عنوان کرد. نهایتاً نادران در نتیجه همهمه ای که بین نمایندگان ایجاد شده بود از آنها خواست تا صلواتی ختم کنند.

کنایه کامران به لاریجانی

یکی از موضوعاتی که امروز در صحن علنی بهارستان مورد بحث قرار گرفت پرداخت ها و دیون دولت به بازنشستگان فولاد بود، که در این راستا پیشنهاداتی برای رفع مشکلات آنها مورد تصویب قرار گرفت.

حسن کامران که در روزهای بودجه یا در ایام بودجه مقام نخست را در تعداد پیشنهاد کسب کرده بود و در جریان اختلاف نظرها و گفت و شنودهایی که با علی لاریجانی داشت تعداد اندکی از پیشنهاداتش مورد تصویب قرار گرفت، امروز وقتی می خواست پیشنهادش را قرائت کند ابتدا از ابوترابی فرد که امروز در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را به عهده داشت تشکر کرد و گفت: اگر شما امروز رییس نبودید پیشنهاد مربوط به بازنشتگان فولاد به  تصویب نمی رسید که این موضوع بیشتر نشان از ناراحتی کامران از برخورد لاریجانی در روزهای اخیر داشت.

بذرباش دلبستگی های خود را حفظ می کند

قسیم عثمانی دستش را برای صحبت کردن در مقام مخالف بلند کرده بود، اما مهرداد بذرپاش میکروفن نادران را روشن کرد که این عمل اعتراض نماینده بوکان را در پی  داشت. بلافاصله بذرپاش میکروفن عثمانی را روشن کرد که در این لحظه نماینده بوکان خطاب به بذرپاش گفت: آقای بذرپاش در روزهای آخر هم دلبستگی های خود را حفظ می کند. این سخن با واکنش شدید بذرپاش مواجه شد و با لحنی اعتراضی پاسخ داد: این چه ادبیاتی است که به کار می برید؟ من از شما پرسیدم گفتید صحبت نمی کنم، بنابراین میکروفن دیگر را باز کردم. در این لحظه ابوترابی فرد سعی کرد فضا را آرام کند که بذرپاش گفت: شما باید از کیان  هیات رییسه حمایت کنید، که نایب رییس اول مجلس در ادامه تایید کرد: سخن نماینده بوکان صحیح نبوده است.

عثمانی در پایان از بذرپاش عذرخواهی کرد و اعلام داشت فکر نمی کردم آقای بذرپاش تا این حد نسبت به این موضوع حساس باشد.

 

نظر شما