یک ماه پس از حملات انتحاری بروکسل؛

بلژیک درباره حملات جدید تروریستی به اروپا هشدار داد

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۹۴۸۲۰
بلژیک درباره حملات جدید  تروریستی به اروپا هشدار داد
یک ماه پس از وقوع حملات تروریستی بروکسل که منجر به کشته شدن حداقل ۳۲ نفر شد، بلژیک نسبت به خطر وقوع حملات جدید در اروپا توسط جنگجویان تروریستی هشدار داده است.

به گزارش گروه سیاست خارجی و بین الملل خبرگزاری برنا؛ بلژیک روز سه شنبه اعلام کرده است که جنگجویان تروریستی بیشتری قصد بازگشت به اروپا از سوریه را دارند تا حملات بیشتری را انجام دهند.

پل وان تیگشلت رئیس مرکز بحران دولت بلژیک در مصاحبه با تلویزیون آز تی بی اف تاکید کرد: اطلاعات زیادی وجود دارد، به عنوان مثال نشانه هایی هست که جنگجویان تروریست خارجی که هم اکنون در سوریه هستند، قصد بازگشت به اروپا را دارند تا حملات بیشتری را انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: بلژیک هشدار تروریستی را در سطح 3 باقی نگه خواهد داشت چرا که خطر وقوع حملات تروریستی در سراسر کشور هنوز وجود دارد. این بدان معناست که تهدید هنوز جدی در نظر گرفته می شود.

این مقام بلژیکی گفت: تحقیق در خصوص بمبگذاری های 22 مارس بروکسل همچنان با تلاش زیادی ادامه دارد ولی خطر هنوز از بین نرفته است. گروه تروریستی داعش مسئولیت بمبگذاری های بروکسل را بر عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و تاسیسات هسته ای بلژیک اتخاذ شده است. تدابیر امنیتی در اماکن عمومی مثل سینماها و مراکز خرید نیز افزایش یافته است.

در بدترین حملات تروریستی بلژیک، ماه گذشته دو عامل بمبگذار انتحاری خود را در فرودگاه بروکسل منفجر کردند و نفر سوم نیز ایستگاه مترو را هدف قرار داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز