در کنگره انجمن پزشکان کودکان ایران و در بزگداشت دکتر قریب انجام شد؛

تقدیر از خدمات و فعالیت‌های ۳۷ ساله ولایتی

۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۰۹:۵۶:۲۷
کد خبر: ۳۹۵۴۳۵
تقدیر از خدمات و فعالیت‌های ۳۷ ساله ولایتی
روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه و در جریان برگزاری کنگره انجمن پزشکان کودکان ایران و همچنین بزرگداشت دکتر قریب، از تلاش های علمی و خدمات ارزنده و ماندگار ولایتی تقدیر ولوح سپاس انجمن به وی اهداء شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ولایتی متخصص اطفال که از شاگردان ویژه دکتر قریب محسوب می شود در این کنگره، مقاله علمی و تحقیقی خود را با عنوان "نقش ویتامین د در جلوگیری و درمان بیماری سل" که حاصل تحقیقات سال های 93 و 94 بر روی حدود 73 کودک در بیمارستان مسیح دانشوری بود ارایه کرد.

انجمن پزشکان کودکان ایران به پاس خدمات 37 ساله ولایتی در عرصه های مختلف سیاسی، علمی،پرشکی و اجرایی لوح تقدیر خود را در این مراسم که با حضور شخصیت ها، اساتید و مقامات مختلف کشور همراه بود به دکتر ولایتی اهداء و آورده است:انجمن مفتخر است که جنابعالی را در 37 مین کنگره بزرگداشت استاد محمد قریب همراه و همزبان با صاحبنظران علمی و اجتماعی ایران با عنوان حکیم و علامه زمان و چهره شاخص و ماندگار پزشکان کشور به همکاران محترم معرفی نماید. شما دانش آموخته مکتب قریب و پیرو موفق راه آن شادروانید. اولین توفیق شما در دوران رزیدنتی با کشف استعداد سرشار، سلامت نفس و مبانی معنوی وجودتان توسط استاد شکل گرفت و با معاشرت های مکرر با ایشان صیقل یافت و این تکامل خوش یمن با ارتباط مستمر با بزرگان سیاسی دنیا و تحقیق و تفحص درباره نامداران تاریخ ایران و اسلام به اوج رسید و موجب شد تا شما شخصیتی استثنایی و عملکردی خارق العاده داشته باشید.

در بخش دیگری از این تقدیرنامه تصریح شد:تاریخ پزشکی رادمردی چون شما متدین، وطن پرست، مزین به تمام سجایای اخلاقی، مدیر و مدبرو مسلط به تاریخ اسلام و ایران به خود ندیده است که

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

 دکتر محمد رضا خاتمی رییس انجمن پزشکان کودکان ایران در لوح تقدیر خود با اشاره به خدمات ارزشمند دکتر ولایتی به کشور که قبل از انقلاب آغاز و با همان شدت ادامه دارد افزود :این خدمات به قدری زیاد و متنوع است که ارایه فهرست آنها هم کاری است سخت و از جمله طی 16 سال مسئولیت وزارت امور خارجه در مشکل ترین دوران که مستلزم سفرهای پی در پی، پر تنش و سرنوشت ساز بود علیرغم دوری از خانه و خانواده با عزمی راسخ و توانی استثنایی چنان کارنامه درخشانی از خود به بار گذاشته اید که مسیولین وزارت امور خارجه شما را به عنوان الگوی کار خود می شناسند و بزرگان فعلی وزارت خارجه همه تعلیم یافتگان مکتب شما هستند و مهمتر اینکه در این ایام هیچگاه از پزشکی فاصله نگرفته اید و پیوسته پزشک بودن را شغل اصلی خود می دانستید.

در این لوح تقدیر به خدمات دکتر ولایتی در نشان دادن تاریخ ایران و اسلام با انتشارات متعدد و متنوع و سلسله برنامه های تلویزیونی که نزد صاحبنظران و اسلام شناسان جایگاه رفیعی دارد و تقدیر در سطوح ملی و بین المللی و افتخار دریافت نشان درجه یک اشاره شده است.

انجمن همچنین به فعالیتهای پزشکی وی از زمان رزیدنتی تا کنون در حوزه ترجمه، تالیف، انتشار مقالات متعدد علمی،سخنرانی های تخصصی و فوق تخصصی در سطوح ملی و بین المللی در خصوص کودکان و بیماری های عفونی و به ویژه سل اشاره و افزود: تصدی جنابعالی در بیمارستان مسیح دانشوری که چون نگینی بر تارک دانشگاه شهید بهشتی و کشور می درخشد با پژوهشکده های متعدد، مرکز پیوند اعضاء، تجهیز به آخرین تکنولوژی و نیروی انسانی مجرب جایگاه رفیعی که در سطح بین المللی و کشور دارد و مورد وثوق سازمان بهداشت جهانی است و فعالیت های علمی آن نقش موثری در ارتقاء رتبه علمی کشور داشته و انتشار اطلس مایکوباکتریوم ها برای اولین در دنیا حاصل زحمات شما در این مجموعه است.

در این لوح تقدیر با توجه به پشتوانه قوی از تجربیات علمی ، سیاسی و اجتماعی دکتر ولایتی به مسئولیت اخیر به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اشاره و آمده است: خدای را سپاس که چنین مسئولیتی سنگین به شخص واجد الشرایطی چون شما واگذار شده تا خدمات خود را به نظام و کشور در سطح و کیفیتی بالا ادامه دهید و انجمن پزشکان کودکان ایران از حمایت ها و خدمات مستمر شما در 37 سال گذشته تشکر می نماید.

کنگره انجمن پزشکان کودکان ایران و طب اطفال و همچنین بزرگداشت دکتر قریب از روز چهارشنبه آغاز و تا شنبه 4 اردیبهشت در محل کتابخانه ملی ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز