عراقچی:

گروه کاری رفع تحریم ها در کمیسیون مشترک تشکیل می شود/ قوانین تحریم ها توسط ۵+۱ لغو شده اند

۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۲۱:۵۲:۲۵
کد خبر: ۳۹۵۵۹۱
گروه کاری رفع تحریم ها در کمیسیون مشترک تشکیل می شود/ قوانین تحریم ها توسط ۵+۱ لغو شده اند
سید عباس عراقچی ، تشکیل گروه کاری رفع تحریم ها را از جمله نتایج کمیسیون مشترک ایران و 1+5 اعلام کرد و گفت :قرار شد هرگاه ایران احساس می کند تحریم ها برداشته نشده یا حرکت رو به جلو ندارد در این گروه کاری بررسی شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا ، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام شامگاه جمعه پس ازپایان کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که در این جلسه صورت گرفت تشکیل گروه کاری مربوط به رفع تحریم ها بود.قرار شد کمیسیون مشترک یک گروه کاری جداگانه داشته باشد و هر جا که ایران احساس کند تحریم ها برداشته نشده یا حرکت رو به جلو و مناسبی ندارد در آن گروه کاری بررسی شود.

وی اضافه کرد: این گروه کاری هم توصیه های خود را برای حل و فصل موضوع خواهد داشت و در صورت لزوم در کمیسیون مشترک به بحث گذاشته می شود.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: امروز سومین کمیسیون مشترک ایران و 5+1 و اولین کمیسیون مشترک بعد از اجرایی شدن برجام بود که بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

عراقچی خاطرنشان کرد: البته قبل و بعد از آن دیدار های دوجانبه ای نیز داشتیم . موضوعات متعددی را برای طرح در کمیسیون مشترک داشتیم که عمده ترین و مهمترین موضوع ، بحث برداشته شدن تحریم ها و مشکلات و موانع سر راه بود. بررسی را کامل کردیم . البته قوانین مربوط به تحریم ها همه برداشته شده است.

وی افزود : در بعضی بخش ها پیشرفت خوبی حاصل شد , در برخی بخش ها نیز به دلیل مشکلات اداری و فنی و یا بعضا به دلیل کم کاری از سوی برخی طرف ها مشکلاتی را در اجرایی شدن رفع تحریم ها شاهد هستیم که آنها را هم به طور کامل بررسی کردیم.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه اظهارداشت: طرف های اروپایی و آمریکایی تعهد کامل خودشان را بر اجرای بخش لغو تحریم ها در برجام مجددا اعلام کردند . اقداماتی که تا الان انجام دادند برای رفع تحریم ها را بر شمردند ، توضیحاتی در مورد مشکلاتی که وجود دارد، ارائه دادند که از دید انها عمدتا ناشی از ابعاد فنی رفع تحریم ها است.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: در نهایت هم در مورد اینکه چگونه می توان این موانع را برطرف کرد و چگونه می توان روند اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها را تسهیل و تسریع کرد گفتگو کردیم که این تبادل نظرها خوب بود.

عراقچی افزود: در خصوص مسائل مربوط به بعد برجام هم صحبت هایی داشتیم ، بعضی از سوءتفاهم ها وجود دارد که در مورد انها نیز بحث و راه حل هایی پیدا شد.

وی گفت: در خصوص روند مدرنیزه کردن و باز سازی راکتور اراک هیات های ایرانی ,چینی و همچنین آمریکایی ها ارائه مطلب کردند و چشم انداز پیش رو کاملا ترسیم شد .

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: در خصوص فردو ، ما و هیات روسیه اقداماتی را که تا الان صورت گرفته در خصوص ایزوتوپ های پایدار شرح دادیم و آنجا هم چشم انداز پیش رو ترسیم شد .

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام تاکید کرد: در مجموع جلسه مفید و سازنده ای بود به خصوص در حوزه تحریم ها که ما علاقه مند بودیم مسائل حل و فصل شود و بحث های مفیدی صورت گرفت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز