وزیر انرژی سوئد:

سوئدیها آماده سرمایه گذاری در ایران هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۵:۵۷:۲۲
کد خبر: ۳۹۶۰۰۱
سوئدیها آماده سرمایه گذاری در ایران هستند
وزیر انرژی سوئد از آمادگی شرکتهای سوئدی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف انرژی ایران خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ابراهیم بایلان بعد از ظهر امروز (شنبه، ٤ اردیبهشت ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در این دیدار چند شرکت بزرگی سوئدی که سابقه همکاری در ایران را دارند و هم اکنون نیز در ایران هستند، او را همراهی می کند، گفت: محصولات شرکتهای سوئدی با کیفیت بالایی تولید می شود اما مسائل زیست محیطی و مسولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برای شرکتهای سوئدی برخوردار است.

وی یکی از دلایل موفقیت سوئد در عرصه بین المللی در داشتن جایگاه اقتصادی و رفاهی را توجه به توسعه پایدار دانست و افزود: سوئد بویژه در مسائل محیط زیست و مسولیت اجتماعی بر توسعه پایدار تاکید داشته است.

وزیر انرژی سوئد درباره این که ایران قصد دارد سطح تولید خود را به سطح پیش از تحریمها برساند، کشور شما چطور می تواند در این زمینه همکاری کند؟ افزود: اگرچه سوئد تولید کننده نفت نیست و مصرف کننده آن است اما ما شرکتهای بزرگ، متوسط و کوچکی داریم که در این بخش فعال هستند.

بایلان افزود: شرکتهای سوئدی بسیار مشتاق هستند که علاوه بر داشتن روابط بهتر با شرکتهای ایرانی، در بخش سرمایه گذاری نیز حضور پیدا کنند.

وزیر انرژی سوئد درباره این که آیا شما برنامه ای برای خرید نفت از ایران دارید، تصریح کرد: خرید نفت در سوئد بر عهده بخش خصوصی این کشور است و دولت در این زمینه تصمیم گیری نمی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز