در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران؛

سورنا ستاری: صادرات صنعتی شرکت‌های دانش بنیان درحال شکل‌گیری است

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۰:۴۸:۰۹
کد خبر: ۳۹۶۲۳۹
سورنا ستاری: صادرات صنعتی شرکت‌های دانش بنیان درحال شکل‌گیری است
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: درچند سال گذشته صادرات محصولات آزمایشگاهی را داشته‌ایم اما اکنون صادرات صنعتی شرکت‌های دانش بنیان درحال شکل‌گیری است و صادرات محصولات آزمایشگاهی این شرکت‌ها به صادرات صنعتی سوق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سورنا ستاری  در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افزود: معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حرکت به سمت صادرات صنعتی محصولات از طریق ثبت پتنت،‌ تدوین استاندارد و ثبت اختراع در خارج از کشور حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: در برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ارائه مدل جدید برای توسعه بازار هدف ما بوده است، به طوری که بعد از گذشته سه سال به جایی رسیده‌ایم که توانسته‌ایم برخی از دستگاه‌های ساخت ایران را به برخی از کشورها صادر کنیم.

وی اظهار کرد: سال نخست برگزاری این نمایشگاه هزار دستگاه در چهار سطح ارائه شد، در دوره گذشته به دلیل این که کیفیت فناوری سطح چهار عدد قابل توجهی را به خود اختصاص نداده بود، بنابراین در این دوره معاونت علمی از محصولات سطح چهار حمایت‌های لازم را نکرده و این محصولات شامل حمایت‌های معاونت برای خرید از سوی دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی نیست.

ستاری گفت: حمایتی که در خرید محصولات ساخت ایران برای دانشگاه‌ها و بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، یک مکانیزم جدید از خرید دولتی است که این مدل قابل توسعه در سایر بخش‌های صنعتی می‌باشد.

وی گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته توسعه شرکت‌های دانش بنیان بسیار بالا بوده و در دولت یازدهم اقتصاد دانش بنیان پایه اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: ایران جزو پنج کشور اول دنیا به لحاظ داشتن نیروی انسانی است و باتوجه به تعداد نیروی انسانی تحصیلکرده‌ای که داریم، می‌توانیم با یک جهت‌گیری در اشتغال، ارزش افزوده و کارآفرینی را در کشور بالا ببریم.

وی بیان کرد: فرزندان ما درس می‌خوانند که ارزش افزوده و کارآفرینی برای کشور ایجاد کنند، با فراهم کردن اکوسیستم زیست‌بوم می‌توانیم کارآفرینی و نوع‌آوری را در کشور افزایش دهیم.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز