مصطفی کواکبیان:

مصادره اموال ایران در آمریکا نتیجه بی‌تدبیری دولت گذشته است

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۸:۳۲:۱۳
کد خبر: ۳۹۶۶۲۶
مصادره اموال ایران در آمریکا نتیجه بی‌تدبیری دولت گذشته است
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: با یک کالبد شکافی می توان متوجه شد، مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران از سوی آمریکا نتیجه بی تدبیری دولت های نهم و دهم بوده است.

مصطفی کواکبیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: در نتیجه این بی تدبیری سرمایه ما را در خارج از کشور گذاشته اند و الان هم آمریکایی ها به طور غیر قانونی، غیر منطقی و مخالف حقوق بین المللی و مخالف روح حاکم بر برجام می خواهند آن را مصادره کنند.وی اضافه کرد:‌ همراهی دولت آمریکا با رای دیوان عالی قطعا نشانه نوعی عهدشکنی هایی است که در توافق برجام داشته اند و این فارغ از حسن نیتی است که باید در مذکرات از طرف مقابل مشاهده کنیم.

نماینده پیشین سمنان در مجلس هشتم  از کسانی که با اصل مذاکره و برجام مخالف بودند خواست تا از این موضوع سوء استفاده نکنند و اظهار داشت:‌ همه باید دست به دست هم داده و روی منافع خود ایستادگی کرده و آمریکا را وادار به عقب نشینی کنیم.کواکبیان تاکید کرد:‌ باید نوعی برخورد سنجیده و منطبق با عقلانیت از طرف دیپلماسی ما صورت گیرد و با فعالیت های دیپلماتیک بتوانیم یک نوع مقابله به مثل جدی داشته باشیم.

وی افزود: اگر آمریکایی ها بخواهند بر رای دیوان عالی ایستادگی کنند، قطعا ما هم باید رفتار سنجیده از خودمان بروز دهیم.

نماینده مجلس تهران در مجلس دهم تصریح کرد: فارغ از بحث های جناحی و خطی باید موضوع پیگیری شود و می توانیم با ایستادگی بر مواضع بر حق خود از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

معاون اول رییس جمهوری نیز عصر شنبه در سومین نشست مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی با اشاره به حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر توقیف دو میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی ایران در آمریکا گفت : دولت ایران از تمام ابزارهای قانونی برای بازپس گیری پول خود از دولت آمریکا استفاده می کند.

اسحاق جهانگیری با بیان این که در دولت گذشته یک بی تدبیری انجام گرفت افزود: در یک دوره ای تصمیم گرفتند بخشی از منابع بانک مرکزی با یک اوراقی در اروپا مدیریت شود که متاسفانه با بی تدبیری کامل دولت قبل دو میلیارد اوراق آمریکایی خریدند و این باعث شد آنها بتوانند به راحتی این دو میلیارد را مسدود کنند و بعد بگویند ما آن را مصادره کردیم.

ولی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی هم در پی توقیف بیش از دو میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان با حکم دیوان عالی آمریکا به بهانه واهی مشارکت ایران در انفجار پایگاه تفنگداران دریایی آن کشور در بیروت، تاکید کرد که بی احتیاطی دولت قبل منجر به این مساله شد.

 

نظر شما