علی مطهری در همایش 'مجلس امید' اعلام کرد:

آنهایی که از تحریم سود می بردند مخالف برجام هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۸:۳۹:۴۵
کد خبر: ۳۹۶۶۳۷
آنهایی که از تحریم سود می بردند مخالف برجام هستند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در دوره تحریم سود می بردند، با برجام مخالفند و می خواهند کاری کنند تا سرمایه گذاران خارجی جرات سرمایه گذاری در ایران را نداشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ علی مطهری  مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری در همایش 'مجلس امید' در سالن شهید چمران دانشگاه اراک افزود: تبلیغات علیه برجام طبیعی است زیرا در دوره تحریم ها شرایطی برای برخی افراد به وجود آمد تا سود کلان یبرند و گاهی نفت را می فروختند و به قول یکی از مقامات، پول نفت فروخته شده به حساب خزانه باز نگشته است.

وی اضافه کرد: پیشرفت برجام تا امروز خوب بوده و ما با اروپائیان مشکل نداریم و آنها به تعهدات خود عمل می کنند ،مشکل با آمریکا است و علت آن تحریم های 30 ساله است وگره های کوری هست که زمان می برد تا باز شود.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تمام نشست و همایش ها دانشگاه تبدیل به جلسات هیجانی و احساسی شده است و این خلاف واقعیت انقلاب است.

وی افزود : متاسفانه امروز فضای دانشگاهها احساسی شده و ذائقه دانشجویان تغییر کرده و حوصله بحث فکری و علمی که در زمان استاد مطهری در دانشگاهها انجام می شد و مباحث اعتقادی و فلسفی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی جوانان و به ویژه دانشجویان با وجود توصیه امام( ره ) و مقام معظم رهبری به مطالعه آثار استاد مطهری رغبت نشان نمی دهند و باید این نقص برطرف شود.

وی گفت: موضوع در دانشگاهها این شده که یکی به گروه سیاسی مقابل بتازد و بالعکس، که این نقص است و اگر امروزه شرایط دانشگاهها این گونه شده به خاطر جو انتخابات است وگرنه به طور کلی دانشجویان باید به مسائل و مبنای فکری بیشتر اهمیت دهند.

وی در خصوص عدالت اجتماعی از دیدگاه استاد شهید مطهری اظهار کرد: آن شهید بزرگوار هشدار می داد اگر انقلاب ما به عدالت اهمیت ندهد، پرچمداری انقلاب از دست انقلابیون اصلی خارج و به دست گروههای چپ خواهد افتاد.

وی افزود: آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی میسر نیست و تا زمانی که انسانها از درون خود آزاد نشوند آزادی اجتماعی محقق نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود هر استعدادی منشاء حق است و باید آزادی تفکر بیان داشته باشیم و چون قوه یادگیری داریم حق تحقیر وجود ندارد.

مطهری در پاسخ به سوال دانشجویان که دیوان عدالت آمریکا حکم به مصادره اموال ایران داده است افزود: این اموال مربوط به ایران است که گفته شده ایران در انفجار 1382 بیروت مقصر است و می خواهند این اموال را به قربانیان و بازماندگان تفنگداران پرداخت کنند اما این اتهام است و ریشه آن به دولت قبل باز می گردد در دولت قبل عده ای منابع ارزی را بردند در آمریکا سرمایه گذاری کردند و و اگر آمریکا این مبلغ را بردارد باید آن را بازگرداند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز