تعقیب کیفری افرادی که در دور اول انتخابات بیش از یک بار رأی داده اند

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۰:۱۹
کد خبر: ۳۹۷۳۷۸
تعقیب کیفری افرادی که در دور اول انتخابات بیش از یک بار رأی داده اند
افرادی که در دور اول انتخابات بیش از یک بار رأی داده اند شناسایی و با دستور مقام قضایی تحت تعقیب قرارگرفتند.

رییس کل دادگستری استان فارس در نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با اعلام این خبر گفت: با ایجاد ساز و کار نظارتی و شناسایی افرادی که در دوره اول انتخابات بیش از یک بار رأی داده اند و معرفی این افراد به دستگاه قضایی این افراد با دستور قضایی تحت تعقیب کیفری قرار می گیرد .

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، علی القاصی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در چهار حوزه انتخابیه با اشراف کامل و مدیریت قوی تری برگزار خواهد شد افزود: ما در دستگاه قضایی با اختصاص شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با جدیت و در چارچوب قانون با جرایم و تخلفات برخورد خواهیم کرد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس خاطر نشان کرد: قانون گذار در برخی موارد درخصوص برخی جرایم انتخاباتی حتی مجازات حبس را پیش بینی کرده است بنابراین ابزار لازم در راستای برخورد قاطع و حفظ سلامت انتخابات در اختیار دستگاه قضایی قرار دارد و یقیناً دادگستری استان از همه ظرفیت های قانونی خود در این راستا استفاده خواهد کرد.
القاصی در ادامه تأکید کرد کلیه اقدامات غیر متعارف از جمله تیر اندازی و راه اندازی کاروان و تبلیغات غیر اصولی و خارج از ضوابط بررسی و عوامل آن دستگیر خواهند شد .
وی با ابراز تأسف از برگزاری برخی میتینگ های تبلیغاتی که در آن ارزشهای نظام و انقلاب خدشه دار شده و به ارکان نظام ممکن است تعرض شود و با این حربه تلاش می شود افرادی را جذب نمایند گفت: افرادی که برای سخنرانی در این مجالس دعوت می شوند نباید دارای سابقه محکومیت در جریان فتنه و مسایل امنیتی داشته‌باشند.
رییس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: کلیه این موارد تحت بررسی قرار گرفته و چنانچه در این جلسات نقض قانون صورت گیرد در چارچوب قانون با عوامل در هر جایگاهی برخورد خواهد شد.
وی همچنین به کلیه عوامل دست اندر کار در امر برگزاری انتخابات از جمله عوامل نظارتی، امنیتی و اجرایی توصیه کرد: امانت دارمردم باشند و به نحوی رفتار کنند تا شائبه جانبداری از حزب، جناح و یا گروهی در اذهان مردم تداعی نگردد چرا که بازخورد رفتار مسئولین و عوامل برگزار کننده انتخابات توسط مردم به خوبی ارزیابی و تحلیل می شود. وی تأکید کرد مسئولین قضایی در روز جمعه در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف نظارتی و امنیتی خود در چهار حوزه انتخابیه استان فارس حاضر خواهندبود. 
در ادامه این نشست دبیر ستاد پیشگری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان نیز با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی  به منظور تأمین و حفظ نظم و امنیت عمومی از دعوت سخنرانانی که حامی جریان فتنه بوده  و سابقه عبور از خطوط قرمز نظام را دارند اجتناب کنند تأکید کرد: نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  مکلف به رعایت ضوابط تبلیغات انتخاباتی از جمله عدم استفاده از اموال و امکانات دولتی، شهرداری ها، و سایر مؤسساتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند هستند.
احمد رحمانیان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه های انتخابیه شیرازو سایر حوزه های انتخابیه استان فارس یاد آور شد:  نصب هرگونه  اعلامیه،عکس، پوستر، بنر و پارچه های تبلیغاتی از سوی نامزدها بطور کلی ممنوع بوده  و مأمورین انتظامی نسبت به امحاء این آثار تبلیغاتی با همکاری شهرداری ها و دستگیری  افراد متخلف و معرفی این افراد به مراجع قضایی اقدام کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس  با بیان این که  مسئولیت اقدامات هنجار شکنانه  و خلاف قانون ستادهای تبلیغات انتخاباتی علاوه بر مباشرین جرم متوجه نامزدها  نیز می شود تصریح کرد : نامزدها ی انتخاباتی باید بر عملکرد و اقدامات اعضای ستاد های انتخاباتی و طرفداران خود نظارت کامل داشته باشند.
رحمانیان هشدارداد: نامزدهایی که در تبلیغات انتخاباتی شرایط قانونی تبلیغ را رعایت نکنند  و یا با دعوت  از افرادی که  دارای سوابق کیفری و سوء اجتماعی و فرهنگی  هستند به منظور تبلیغ  به نفع خود از خطوط قرمز نظام عبور کنند  علاوه بر تشکیل پرونده قضایی و برخورد قاطع و قانونی با این افراد؛  تخلفات این افراد نیز به مراجع عالی نظارتی از جمله هیئت نظارت استان  منعکس می شود.
وی ازپیگیری و بررسی جرایم و تخلفات انتخاباتی دوره  اول انتخابات در برخی از شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس خبر داد و گفت: پرونده برخی از اعضای ستادهای انتخاباتی و طرفداران نامزدها که مرتکب جرایم و تخلفات انتخاباتی شده بودند  از سوی شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس بررسی شد و احکام متناسب و بازدارنده ای درمورد  آنان صادرگردید.
معاون قضایی دادگستری استان فارس تأکید کرد:  افرادی که مرتکب جرایم و تخلفات انتخاباتی و اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند فارغ از هر گونه جناح و گرایش سیاسی تا پایان برگزاری انتخابات دربازداشت بسر خواهند برد و دستگاه قضایی نیز در کمال استقلال و بی طرفی و تنها  بر مبنای قانون به جرایم آنان خارج از نوبت در شعب ویژه رسیدگی  به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان  رسیدگی خواهد کرد. رحمانیان در پایان خواستار سرلوحه قرار دادن قانون و اخلاق اسلامی از سوی  نامزدها، اعضای ستادهای انتخاباتی و طرفداران نامزدها در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  به منظور  برگزار شدن انتخاباتی سالم و مطلوب تر از مرحله اول و در کمال امنیت و قانون مداری شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز