آیت الله اراکی:

برجام حقانیت انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۹:۴۵:۵۹
کد خبر: ۳۹۸۱۷۹
برجام حقانیت انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کرد
اراکی گفت: برجام عالی‌ترین امتحان الهی برای جامعه ما بود و حقانیت انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آیت‌الله محسن اراکی شامگاه چهارشنبه در همایش بصیرت‌افزایی اصولگرایان، نیروهای انقلابی و ارزشی که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط سرنوشت سازی قرار داریم و مردم کسی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که اصلح، خداترس و باتقوا باشد و هرگز برای مصالح دنیا از آخرت نگذرد.

وی تأکید کرد: باید هشیار باشیم و هرگونه انتخاب اشتباه، اثرات و بازتاب سوء به همراه دارد.

اراکی افزود: در صورتی که پایبند به ارزش‌های انقلابی و دینی نباشیم خسارت خواهیم دید و نباید در شرایط حساس چنین اتفاقی روی دهد.

وی اظهار کرد: هشت سال جنگ، نتیجه اشتباه در انتخاب بنی صدر بود و او با بی کفایتی به صدام جرأت داد به کشور ما حمله کند.

اراکی گفت: منافع و مصالح ملت را به سادگی نمی‌توان به دست کسی سپرد که آگاه نیست و در صورت بروز اشتباه خسران قابل جبران نیست.

وی با یادآوری اینکه «ما باید کاری کنیم که غرب به عزت و اقتدار ما خدشه وارد نکند و دشمن از هیبت ما بترسد» اظهار کرد: ما باید از نظر امکانات به جایی برسیم که دشمن از ما بترسد اگر ابزار ترساندن دشمن را از دست بدهیم وضعیت از این بدتر خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز مردم ایران در سراسر دنیا مردمی آزاده شناخته می‌شوند و محبوبیتی که ملت ایران در دنیا کسب کرده در طول تاریخ بی نظیر است.

اراکی افزود: پیشرفت علمی جوانان ایرانی درخشان است و امروز ایران اسلامی با 20 سال گذشته به اندازه 100 سال فاصله پیدا کرده حتی دشمنان به این فاصله اقرار می‌کنند در حالی که در گذشته عقب مانده بودیم و باید دید که چند دلباخته آمریکا در این پیشرفت سهیم هستند؟

وی اظهار کرد: کسانی که دم از تجدید نظر می‌زنند چند درصد در این پیشرفت تاثیرگذار بوده‌اند؟ اگر جایی توفیقی حاصل شده عمدتا به دست انسان‌های متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی محقق شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب یک سیاستمدار، حکیم، تاریخ شناس و فقیه پارسایی است که خداوند به عنوان بزرگترین نعمت به ما عطا کرده و ایشان راه و خط را نشان می‌دهند و باید براساس رهنمودهایش حرکت کنیم.

پایبندی به اصول ارزش‌های اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه از ویژگی‌های برجسته یک مؤمن واقعی

اراکی همچنین در همایش حکمت مطهر با بیان این‌که «برجام عالی‌ترین امتحان الهی برای جامعه ما بود و حقانیت انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کرد» اظهار کرد: عدم پایبندی استکبار به تعهدات برجام نشان داد که دشمن اهل مذاکره و سازش نیست و حقیقت ماهیت دشمن نیز آشکار شد.

وی بر‌ترین نیاز جامعه امروزی را معیت با صادقین عنوان کرد و افزود: بحث معیت از مباحث بنیادین در قرآن کریم است و کسانی که همچون شهدا با صادقین باشند، مسیر رستگاری و کمال را طی خواهند کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تجلیل از حماسه شهدا و ایثارگران و خانواده معظم آنان گفت: در عصر کنونی که دشمن به وسیله داعش و وهابیت قصد تضعیف امت شیعه را دارد باید در ترویج مبانی دینی و اعتقادی تلاش کنیم و امروز اگر شهدای حرم نبودند تلاش شهدای ۸ سال دفاع مقدس تباه می‌شد.

اراکی اظهار کرد: تا مادامی که نتوانیم اهداف دوران جهاد و دفاع مقدس را در عراق و سوریه پیاده کنیم جهاد ما ناتمام تلقی شده و وقتی این جهاد تکمیل خواهد شد که کمر استکبار را خرد کنیم.

وی پایبندی به اصول ارزش‌های اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را از ویژگی‌های برجسته یک مومن واقعی عنوان کرد و افزود: مومنان حقیقی کسانی هستند که ایمان به خدا و رسولش داشته باشند و در جریان حوادث و دست به دست شدن قدرت‌ها به شک و شبهه نیفتند و اعتقاد به ولی فقیه داشته باشند.

اراکی کشتی نجات انسان‌ها را اعتقاد به اصول و ارزش‌های اسلامی و رهبری توصیف کرد و افزود: اگر مومنین ایمان به خدا و ولایت داشته باشند راه سعادت را طی خواهند کرد ولی اگر از رهبری پیشی گرفته و یا عقب ماندند به طور حتم هلاک خواهند شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به خیرین و نیکوکاران گفت: این اشتباه است که همه کار‌ها را باید دولت برای مردم انجام دهد بلکه اگر کسانی هستند که خداوند به آنان روزی و مال بیشتری عطا کرده و از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند وظیفه دارند برای رفاه جامعه به دولت کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز