وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

کاهش ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار در قم/ با افتخار می گویم که کارگر هستم

۱۳۹۵/۰۲/۱۰ - ۰۷:۰۵:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۴۱۸
کاهش ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار در قم/ با افتخار می گویم که کارگر هستم
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی می کنیم که امسال شرایط خوبی را فراهم کنیم و بازرسی و ایمنی کار را در دستور کار خود قرار دادیم و امسال در قم 30 درصد کاهش حوادث ناشی از کار داشتیم اما حتی یک مشکل هم برای ما نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی ربیعی در همایش روز کارگر که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: دیروز مقام معظم رهبری سخنان بسیار مهمی را ایراد فرمودند که از لطف و سخنان ارزشمند ایشان نسبت به کارگران تقدیر و تشکر می کنم.

وی گفت: وقتی ما بحث از کارگر می کنیم مفاهیم زیادی برای ما به وجود می آورد، برای کارگران موضوع مهم امنیت شغلی و ایمنی کار و معیشت است تا بتوانند زندگی محترمانه داشته باشند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آن جامعه تولید گرا و هم اندیشه و هم کار در آن باشد و اساس اینکه افراد در آن به ارج و قربی برسند، آن جامعه ایده آل است.

ربیعی گفت: هر کسی به جامعه خیر بیشتری دهد آن ارزشمندتر است، دیدگاه ما و بنیان نظام ما بر این است که بتوانیم جامعه ای را سامان دهیم که در آن تولید کار و تلاش اساس جامعه باشد.

وی بیان داشت: کسانی که از راه های مختلف که محاکمات آنها از تلویزیون می بینید، پولی به دست می آورند با کارگری که به فکر تولید بوده است، متفاوت است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: پدر من در راه آهن فعالیت می کرد و با آن تن عرق کرده به خانه می آمد و بوی تنش را حس می کردم هنوز هم آن بو را دوست دارم و آن زمان نمی توانستم بگویم پدرم کارگر است ولی امروز به این امر افتخار می کنم.

ربیعی با بیان اینکه بنده خودم کارگر بودم عنوان داشت: اینکه یک زمان بنده به عنوان کارگر در برابر شهید بهشتی صحبت کنم و اینکه یک روز در مقام مقام معظم رهبری به عنوان وزیر صحبت کنم این نشان دهنده جمهوریت کشور است.

وی افزود: سعی می کنیم که امسال شرایط خوبی را فراهم کنیم و بازرسی و ایمنی کار را در دستور کار خود قرار دادیم و امسال در قم 30 درصد کاهش حوادث ناشی از کار داشتیم اما حتی یک مشکل هم برای ما نگران کننده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقا معیشت کارگران مهمترین وظیفه ماست، 32 و نیم درصد فاصله تورم و مزد به وجود آمده و زندگی کارگری سخت شده است، در طول این سه سال تلاش کردیم که مزد از تورم پیشی گیرد و حداقل تا آنجا که توانسته ایم تاثیرگذار بودیم.

ربیعی افزود: ما وظیفه داریم از فقر و نابرابری ها کم کنیم و باید مراقب زندگی های مردم باشیم  در تلاش هستیم تا بهترین تصمیم گیری ها را کرده تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز