آیت الله نوری همدانی:

مقدس‌ترین کارها، کار کارگران است/جلوی فقر گرفته شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۰ - ۰۷:۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۴۱۹
مقدس‌ترین کارها، کار کارگران است/جلوی فقر گرفته شود
آیت الله نوری همدانی گفت: مقدس ترین کارها کار کارگران است، پیامبر(ص) دست کارگر را می بوسید و ارزش قائل بودند که این بسیار مهم است و باید برای جایگاه کارگران ارزش قائل باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید قم در دیدار با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: شما دارای ویژگی های خاصی هستید، شما انسان با تقوایی هستید و نیت پاک دارید.

وی گفت: شما خودتان رنج و درد مشکلات را کشیده اید و این درس های بسیار بزرگی به انسان می دهد که انسان رنج طبقات محروم را درک کند.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع فقر گفت: اسلام می گوید که در جامعه فقر نباشد و همه انسان ها از نظر اقتصادی از یک زندگی نسبتا راحتی برخوردار باشند.

وی بیان داشت: فقر مرگ بزرگی است و اسلام به جلوگیری از این موضوع بسیار تاکید دارد و باید بکوشیم تا جایی که می توان از گسترش فقر در جامعه جلوگیری کرد.

آیت الله نوری همدانی گفت: فقر دچار مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های بسیاری می شود و اسلام مخالف فقر است و از سوی دیگر باید ثروتمندان به گونه ای رفتار کنند که به فکر فقرا بوده تا آنها نیز در رفاه زندگی کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع بانک ها گفت: ذاتا بانک باید باشد اما کار بانک چیست، بانک ها نباید کار اروپا و غرب را انجام دهند، در آنجا ثروتمندان پول های خود را انبار کرده اند.

وی با اشاره به خدمات کارگران گفت: همه ما مدیون کارگران هستیم، همه کارهای ما محصول دسترنج کارگر است و کارگران حق بسیار بزرگی بر جامعه دارند.

آیت الله نوری همدانی افزود: مقدس ترین کارها کار کارگران است، پیامبر(ص) دست کارگر را می بوسید و ارزش قائل بودند که این بسیار مهم است و باید برای جایگاه کارگران ارزش قائل باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: باید در این راستا تلاش کرد و اجازه نداد که چیزی که در کشور قدرت تولید داریم، نباید وارد شود و جلوی قاچاق کالا را گرفت.

وی گفت: تامین اجتماعی، تربیت نیروهای حرفه ای، بیمه و سلامت و.... کار بسیار بزرگی است که خداوند قدرت اجرای این کارها را به شما داده است.

نظر شما