اعترافات جالب یک راننده؛

قاچاق سلاح ترکیه برای داعش در گونی پیاز!

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۲۶:۵۸
کد خبر: ۳۹۸۵۸۵
قاچاق سلاح ترکیه برای داعش در گونی پیاز!
مطبوعات ترکیه، اعترافات یک راننده اهل این کشور را که برای گروه تروریستی "داعش" در گونی های پیاز، سلاح قاچاق می کرد، منتشر کردند.

به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا، پایگاه اینترنتی "رای الیوم" به نقل از روزنامه "جمهوریت" ترکیه گزارش داد، "یالچین کایا" اعتراف کرد شخصی که او را مامور کرده بود به وی گفت دولت ترکیه در ورای ارسال محموله های اسلحه برای گروه تروریستی داعش است.    

کایا سپتامبر 2015 به خاطر کشف مقدار زیادی سلاح که در میان گونی های پیاز، جا سازی شده بود همراه با چهار نفر دیگر بازداشت شد.  

وی افزود: باند قاچاق سلاح که مرا مامور این کار کرده بود، به من گفت که نترس، دولت ترکیه با ماست، جایی برای نگرانی نیست، ما این تجهیزات را به خاطر شهدایمان می فرستیم.

کایا همچنین خاطر نشان کرد که این افراد خود را ماموران سازمان اطلاعات معرفی کردند.    

بنابر گزارش روزنامه جمهوریت، محموله کشف شده حاوی چاشنی انفجاری برای ساخت بمب بود که در شهر "اسپارتا" بارگیری شده بود.

این روزنامه خاطرنشان کرد، قرار بود که محموله به شهر "اورفه" نزدیک مرز سوریه منتقل و پس از آن به داعش تحویل شود.

کایا نیز افزود: یکی از اعضای باند به من گفت که بارنامه و مجوز عبور را می تواند از پاسگاه ژاندامری دریافت کند و یک دستگاه خودرو نیز در بخشی از مسیر با مرا همراهی خواهد کرد تا در پست های بازرسی امنیتی مشکلی ایجاد نشود.

این متهم یادآور شد، بر اساس دستوراتی که به وی اعلام شده بود، در یک پمپ بنزین توقف کرد تا برای کشف نشدن سلاح قاچاق، گونی های پیاز روی مهمات جنگی قرار گیرد، سپس خودروی همراه وارد صحنه شد و به اتفاق به مسیر ادامه دادند.

کایا گفت که شنیده است اعضای باند به یکدیگر می گفتند پس از کشف و ضبط محموله مهمات و سلاح از "آدانا" (استانی بزرگ در ترکیه و ششمین شهرستان ترکیه) به سوریه کامیون های بزرگ بیشتر در معرض شک هستند که به همین دلیل بهتر آن است از خودروهای حمل و نقل کوچک استفاده شود.   

اسپارتا که محموله قاچاق سلاح داعش در آن کشف شده است، یکی از شهرهای کشور ترکیه و مرکز استان اسپارتا است. جمعیت آن ۱۵۰ هزار نفر و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۰۳۵ متر است.

تولید گلاب در اسپارتا رایج است و به همین خاطر گاه آن را «شهر گل» نیز می‌نامند.

نظر شما