کاهش بهای نفت در بازار آسیا

۱۳۹۵/۰۲/۱۷ - ۱۰:۵۷:۴۹
کد خبر: ۴۰۱۲۴۸
کاهش بهای نفت در بازار آسیا
بهای نفت خام روز جمعه در بازار آسیا کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در شرایطی که بازار منتظر انتشار ارقام ماهانه وضعیت اشتغال در آمریکا است، بهای نفت خام افزایش یافت.

این آمار درباره وضعیت اشتغال آمریکا که قرار است امروز منتشر شود، شاخص خوبی برای نشان دادن سلامت بزرگترین اقتصاد جهان و سیاست پولی واشنگتن است.

این داده ها می تواند تعیین کننده زمانی باشد که بانک مرکزی آمریکا قرار است در آن نرخ بهره خود را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره، ارزش دلار و به تبع آن تقاضای نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از آنجا که نفت با دلار آمریکا خرید و فروش می شود، افزایش ارزش دلار برای خریداران نفت که دارای ارزهای دیگری هستند، جذابیت کمتری خواهد داشت و به این ترتیب بهای نفت کاهش می یابد.

صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژوئن با 20 سنت کاهش، 44 دلار و 12 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه ژوئیه با 18 سنت کاهش، 44 دلار و 83 سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه «سی.ام.سی. مارکتس» در سیدنی گفت در این شرایط سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش ماهانه وضعیت اشتغال در آمریکا هستند و احتیاط می کنند.

این ارقام روی دلار تاثیر مستقیم دارد و افزایش یا کاهش ارزش دلار نیز بر بهای نفت تاثیرگذار است.

روز پنجشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) با 54 سنت افزایش، 44 دلار و 32 سنت معامله شد.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام پایه اروپا با 39 سنت افزایش، 45 دلار و 1 سنت خرید و فروش شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز