حجت الاسلام مجید انصاری:

۴۸۱ طرح و ۲۲۲ لایحه در مجلس نهم ارائه شد/ سه هزار و ۵۲۹ سوال از دولت مطرح شد

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۰:۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۰۱۸۹۱
۴۸۱ طرح و ۲۲۲ لایحه در مجلس نهم ارائه شد/ سه هزار و ۵۲۹ سوال از دولت مطرح شد
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: در دوره نهم نیز تا ماه گذشته 481 طرح و 222 لایحه به مجلس ارائه شد. نکته جالب و نتیجه نهایی از بررسی این دو مجلس به آمار بررسی این طرح ها و لوایح باز می گردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست هم اندیشی لیست امید  با بیان اینکه عمده ترین وظایف مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت است، گفت: بر اساس تجربه حضور در چهار دوره از مجلس و دو دوره حضور در سمت معاونت مجلس، مطالعات آسیب شناسی زیادی را در مورد وظیفه این نهاد قانونگذاری انجام داده ام.

وی به تعامل میان  دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: این تعامل به دو حوزه تقدیمی طرح ها و لوایح بر می گردد، بررسی دوره های مختلف نتایج جالبی را نشان می‌دهد به طور مثال در دوره هشتم ،‌355 لایحه و 327 طرح تقدیم مجلس شد . در دوره نهم نیز تا ماه گذشته 481 طرح و 222 لایحه به مجلس ارائه شد. نکته جالب و نتیجه نهایی از بررسی این دو مجلس به آمار بررسی این طرح ها و لوایح باز می گردد.

وی افزود: از مجموعه 703 لایحه و طرح تقدیمی تنها 337 مورد آن در جریان است. این آمار نشان می‌دهد که در 4 سال گذشته؛ ظرفیت مجلس برای قانونگذاری در همین حد است و 200تا قانون تصویب می‌شود به این صورت هم وقت نمایندگان دولت گرفته شده و هم وقت خود نمایندگان مجلس هدر رفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص تعداد سوالات نمایندگان از دولتی ها نیز خاطر نشان کرد: سه هزار و 529 سوال تا حدود یک ماه پیش پرسیده شده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: ‌با همه ظرفیت کارشناسی در خدمت مردم هستیم تا با همکاری و تعامل نواقص موجود را برطرف کنیم، به گونه ای که خواسته‌های آنان سریعتر محقق شود. همچنین با تاکید رئیس جمهور تعامل حداکثری با کل مجلس، همه فراکسیون ها و کمیسیون ها خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز