انصاری در گفت‌وگو با برنا:

نتایج انتخابات اسفند پیام تغییر داشت/ مردم از احزاب شناسنامه‌دار استقبال می‌کنند

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۰۲۹۰۱
نتایج انتخابات اسفند پیام تغییر داشت/ مردم از احزاب شناسنامه‌دار استقبال می‌کنند
یکی از مهمترین نقش احزاب سیاسی در انتخابات است که مردم را به دور یک ایدئولوژی و اندیشه مشترک گرد می‌آورند که این امر می‌تواند در ایجاد هماهنگی و اتحاد میان طرفداران و هواداران ایده و عقیده سیاسی موثر باشد.

به گزارش  گروه احزاب خبرگزاری برنا؛ حزب یکی از مظاهر اجتماعی و متضمن آزادی‌های اساسی برای انسانها است. بعد از آنکه اختیارات حاکمیت‌، به نمایندگان مردم توزیع شد به تبع آن مساله انتخابات و رژیم‌های انتخابی در جامعه مطرح شد، از این‌رو بحث احزاب سیاسی و نقش آن در انتخابات نیز فزونی یافت زیرا احزاب سیاسی مردم را متشکل و منسجم و زمینه را برای راه‌اندازی مبارزات انتخاباتی فراهم می‌کند.

غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا؛درباره نقش احزاب در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که موفق شدیم حداقل در میان اصلاح طلبان یک برنامه مدون تدوین کنیم و ائتلافی را در خانواده بزرگ اصلاح طلبان به وجود بیاوریم این امیدواری شکل می گیرد که مردم از احزاب شناسنامه دار استقبال کنند.

وی درباره سازمان یافتگی احزاب گفت: باید بتوانیم افرادی را تربیت کینم تا توانمندی های لازم را به دست بیاورند  در بخش های مختلف برنامه ریزی و اجرایی کشور در قالب  گروه های سیاسی و احزاب شناسنامه دار فعالیت و با جدیت بیشتر کار را دنبال کنند امیدوارم بتوانیم روزی انتخابات را بر پایه احزاب برگزار کنیم. مردم در این دوره از انتخابات نشان دادند که از نظر سیاسی رشد و بالندگی بسیار بالایی پیدا کردند.

سفیر سابق ایران در بریتانیا یاد آور شد: شرایطی که در این انتخابات به وجود آمد و رد صلاحیت های که در چهر های شناخته شد صورت گرفت و به اصطلاح از زیر شمشیر هیت نظارت عبور کردند باعث شد نتیجه طور دیگر رقم بخورد.

وی افزود:  تقریبا ما برای 290 کرسی مجلس حدود 200 نفر در کل کشور را توانستیم شناسایی کنیم  که امکان ورود به عرصه انتخابات  داشته باشند و در در لیست امید جای بگیرند،ما  عموما چهره های کارآمد، توانمند و متخصص ولی کمتر شناخته شده استفاده کردیم.

انصاری خاطر نشان کرد: کمتر کسی فکر می کرد  در قالب چنین  ائتلافی این  افراد که بعضا شناخته شده هم نبودند در مقابل چهره های شناخته شده رقیب یا به تعبیری ژنرال های آنان رای بیاورند.

انتخابات پیام بزرگی به همراه داشت

این عضو شواری مرکزی حزب اتحاد ملت انتخاب مردم را در این دوره از انتخابات بسیار روشن دانست و عنوان کرد: این انتخابات چندین پیام با خود به همراه داشت،آنان با این حرکت به دلواپسان نه گفتند ، ماجراجویان و جنجال آفرینانی که در طول 8 سال گذشته در حوزه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی فاجعه برای کشور به وجود آوردند دست رد به همه اینها زده شد و پیام دوم مردم این بود که آنان خواهان برنامه برای اداره کشور هستند.

انصاری به برنامه محور بودن فعالیت اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: انسجامی که در مجموعه اصلاح طلبان به وجود آمد در شورای سیاست گذاری و تدوین برنامه مدونی که برای برون رفت از این بحران ها برای 4 سال آینده مجلس تدوین شد باعث شد این حرکت در انتخابات پیروز شود.

وی در ادامه افزود: برنامه محور شدن  و بالندگی سیاسی در چارچوب رشد و توسعه سیاسی مبتنی بر احزاب شناسنامه دار می تواند یک از اصلی ترین دلایل انتخاب مردم باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم خواستار تغییرات و اصلاح امور هستند گفت: این دوره از انتخابات  پیام تغییر را با خود به همراه داشت، مردم می خواهند شرایط کشور در تمام زمینه ها تغییر کند ، رو به جلو گام تا بتوانند شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زندگی خود را سامان دهند .

انصاری گفت: فکر می کنم اگر گروه های سیاسی و هم مجموعه دولت و کشور پیام انتخابتی مردم را درک کنند می توان شرایط روشنی برای آینده سیاسی کشور متصور بود و انتظار داشت که در چارچوب تعامل سازنده، رقابت منطقی و برنامه محور بودن  رشد و بالندگی در کشور شاهد باشیم.

انصاری درباره فعالیت اصلاح طلبان و احزاب در انتخابات ریاست جمهوری در سال 96  عنوان کرد:  در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیم گیری های لازم انجام شده است، ما از اعضای شورا خواستیم بعد از مشخص شدن تکلیف انتخابات مجلس در دور دوم سریعا تکلیف ائتلاف روشن شودو به یک اجماع کلی برسیم.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برنامه ریزی های لازم برای شرکت در انتخابات پیش رو خود انجام داده اند گفت: در تلاش هستیم تا با یک برنامه ریزی حساب شده  برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری از این ظرفیت بالقوه ای که مردم به وجود آوردند برای جریان اصلاح طلبی و اعتدال و رشد و بالندگی استفاده کنیم.

وی در خاتمه افزود: خوشحال می شویم که گروه های رقیب ما هم در چارچوب پذیرفته شده و شناخته شده رقابت سیاسی که رقابت منطقی و حزب است ورود پیدا کنند و بتوانند آنها هم جایگاهی داشته باشند تا بتوانیم یک انتخابات هدفمند و برنامه محور و مردم پستند را در سال 96 پیش رو داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز