از سوی معاون اول رئیس جمهوری؛

آیین ‏نامه سفر کاری اعضای شوراهای محلی به خارج از کشور ابلاغ شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۵:۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۰۳۳۷۸
آیین ‏نامه سفر کاری اعضای شوراهای محلی به خارج از کشور ابلاغ شد
معاون اول رئیس جمهور، آیین‏ نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور را که به تصویب هیئت وزیران رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن این آیین نامه به شرح زیر است:

آیین‏نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور

ماده 1ـ به‏منظور نظارت، هماهنگی و تصمیم‏گیری درخصوص سفر کاری اعضای شوراهای‏ اسلامی محلی به خارج از کشور کمیسیونی به ‏ریاست معاون ذی‌ربط وزارت کشور و با عضویت نماینده شورای‌عالی استان‏ها و نمایندگان تام‏الاختیار سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تحت عنوان کمیسیون مرکزی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور که در این آیین‏نامه به اختصار "کمیسیون مرکزی" نامیده می‌شود، تشکیل و دبیرخانه آن در وزارت‏ کشور تشکیل‏ می‌شود.

تبصره – سفرهایی که به دعوت مقام‏ها یا مراجع خارج از کشور از اعضای شوراهای اسلامی محلی، به‏ عنوان عضو شورا به عمل می آید و هزینه‏های آن توسط دعوت‏کننده تأمین می شود نیز مشمول این ماده است.

ماده 2ـ کارگروه استانی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور که در این آیین‏نامه به اختصار "کارگروه استانی" نامیده می‏شود، با ‏عضویت استاندار یا نماینده تام‏الاختیار وی (رییس)، رییس شورای اسلامی استان، نمایندگان تام‏الاختیار رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره‏کل اطلاعات استان و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تشکیل می‏شود. این کارگروه پیشنهاددهنده نهایی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی استان به کمیسیون مرکزی است و دبیرخانه آن در استانداری تشکیل می‏شود.

ماده 3- شوراهای اسلامی متبوع موظف هستند ضرورت انجام سفر کاری اعضای خود را همراه با تعداد اعضای مورد نظر و مدارک مربوط، حداقل یک ماه قبل از سفر به دبیرخانه کارگروه استانی تحویل دهند و کارگروه استانی موظف است مدارک یادشده را حداقل بیست روز قبل از سفر، به دبیرخانه کمیسیون مرکزی تحویل دهد.

تبصره- پس ‏از موافقت کمیسیون‏ مرکزی با انجام سفر، دبیرخانه کارگروه استانی موظف است با هماهنگی اداره‏کل اطلاعات استان و نمایندگی وزارت امورخارجه در استان، نسبت ‏به برگزاری جلسه توجیهی قبل از انجام سفر اقدام کند.

ماده 4ـ تأ‌مین اعتبار سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی در تمام سطوح، بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‏شود، بر عهده شورای مربوط است.

ماده 5ـ هیئت‌های اعزامی موظفند پس از انجام سفر کاری، گزارش سفر، اقدامات و مذاکرات انجام‏شده را به دبیرخانه ‏کارگروه استانی‏ و دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارسال کنند.

ماده 6ـ رعایت مقررات ‏و شئونات‏ جمهوری‏ اسلامی ‏ایران از سوی کلیه اعضای شوراهای اسلامی اعزامی مشمول این آیین‏نامه، لازم‏الاجرا است.

ماده 7- انجام هرگونه سفر خارجی بدون طی مراحل قانونی یادشده در این آیین‌نامه از مصادیق ماده (82) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران - مصوب 1375- و اصلاحات بعدی آن است و هیئت‏های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات

شوراهای اسلامی ذی‌ربط موظف به رسیدگی به تخلفات مربوط هستند.

ماده 8- نظارت بر حسن اجرای مفاد این آیین‏نامه بر عهده کمیسیون مرکزی است.

ماده 9- تصویب نامه‏های شماره 36814/ت23892هـ مورخ 1/7/1382 و شماره 3747/ت30463هـ مورخ 5/2/1383 لغو می‏شوند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز