رئیس دفتر رئیس جمهوری در همایش سرمایه گذاری و توسعه کرمان:

برای توسعه نباید به بودجه حاصل از نفت چشم داشت

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۶:۲۶:۳۳
کد خبر: ۴۰۳۴۱۶
برای توسعه نباید به بودجه حاصل از نفت چشم داشت
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای توسعه نباید به بودجه حاصل از نفت چشم داشت و نفت نباید جایگزین منابع مردمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد نهاوندیان در همایش سرمایه گذاری و توسعه کرمان اظهار داشت: برای رشد اقتصادی استان کرمان دور هم جمع شده ایم و باید بگویم روزها و سال های بسیار خوبی پیش روی استان کرمان است

وی با بیان اینکه  کار بزرگی که از ما توقع می رود، این است که در فرصت پیش آمده، نگاه بلند داشته باشیم، تصریح کرد: در سال های پایانی کار خود می خواهیم نهالی بکاریم که فرزندانمان وقتی در مورد ما سخن می گویند، نگویند این ها فقط به فکر خودشان بودند

نهاوندیان با اشاره به اینکه حدود 10 سال قبل چشم انداز 20 ساله طراحی شد و در این راستا همایش‌هایی گذاشته شد، اضافه کرد: الان که نیمی از آن گذشته است، کارنامه خوبی در آن چشم انداز 20 ساله نداشتیم.

این مقام مسئول با تاکید بر این که چشم انداز از نکات درستی آکنده بود، ابراز داشت: رویکردهای عملیاتی، نسخه های اجرایی، تصمیمات هماهنگ جامع نگر لازمه های تحقق بود که در آن برنامه کم بودو

وی با طرح این سوال که برای 10 سال دیگر موتورهای اصلی توسعه ایران کجاست، گفت: نیاز ما به این است که پاسخ های مشخص برای سوال های مشخص تهیه کنیم

نهاوندیان با بیان اینکه این جلسه ها، برای فرآیند تصمیم گیری نماد و نمودی است، عنوان کرد: در این دو سال کارهای خوبی در این استان صورت گرفته است.

وی از برافراشتن همه پرچم اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: کافی نیست فقط کلمه اقتصاد مقاومتی را با هم تکرار کنیم و عمل کردن ما به اقتصاد مقاومتی، تعریف لایه های عملیاتی آن است که در دولت این کار شروع شده است و در بخش خصوصی هم باید شروع شود.

نهاوندیان ادامه داد: در خیلی از کشورهای در حال توسعه، گمان این بود دولت باید با برنامه های عمرانی حرکت توسعه را آغاز کند. تاسیس سازمان برنامه بر اساس این فکر بود که دولت از نفت پول درآورد و در اقتصاد آن را تزریق کند.

وی اضافه کرد: در کل این روند باید تجدید نظر شود و اگر برای یک زمانی خوب بوده یا بد بوده و اگر خوب عمل شده یا نشده، یک تغییر اصلی باید روی دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  بخش خصوصی باید عهده دار پیشرانی توسعه باشد، اضافه کرد: دولت باید حمایت و کمک کند و هماهنگی ایجاد کند و محیط سرمایه گذاری ایجاد کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان گفت: دولت در جلسه چهارشنبه گذشته، دو مانع را از سر راه موسسات مالی و اعتباری کشور و بانک ها برداشت تا گشایش خوبی برای بنگاه های تولیدی کشور ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز