بروجردی در گفت‌وگو با برنا:

احزاب در انتخابات ۹۴ نسبتا نقش معنی‌داری ایفا کردند/ برای تقویت احزاب باید حاشیه امن ایجاد شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۳ - ۰۹:۲۹:۵۷
کد خبر: ۴۰۳۷۴۱
احزاب در انتخابات ۹۴ نسبتا نقش معنی‌داری ایفا کردند/ برای تقویت احزاب باید حاشیه امن ایجاد شود
معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: اگرچه در دورهای گذشته احزاب وجود داشت، اما این دوره آنها توانستند نقش آفرینی داشته باشند که همین امر می تواند زمینه ساز باور پذیری افراد جامعه شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اشرف بروجردی در گفت و گو با خبرنگار احزاب این خبرگزاری با تاکید بر نقش سازنده احزاب در  این دوره از انتخابات گفت: اگرچه در جامعه ما حزب مقتدری وجود ندارد که بتواند فراگیر عمل و طیف وسیعی از افراد را تحت پوشش قرار دهد، اما در انتخاباتی که گذشت کارکرد مناسبی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما احزاب اندکی وجود دارد، اما با این وجود در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حضورشان در تمامی عرصه ها قابل قبول بود.

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه هر دو جریان فکری کشور  (اصلاح طلب و اصولگرا) در انتخابات 7 اسفند و 2 اردیبهشت با خط و مشی خودشان در میدان رقابت حاضر شدند، اظهار داشت: در اصلاح طلبان شورای سیاست گذاری و همبستگی مطرح شد و در حزب اصولگرایان، ائتلاف بزرگ آنان مطرح بود که هر کدام توانستند کارکرد حزبی خودشان را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگرچه در دورهای گذشته احزاب وجود داشت، اما این دوره آنها توانستند نقش آفرینی داشته باشند که همین امر می تواند زمینه ساز باور پذیری افراد جامعه شود.

بروجردی در پاسخ به این سوال که چرا افراد جامعه از عضویت در حزب سرباز می زنند و تمایلی به انجام کار حزبی ندارند، عنوان کرد:در این راستا باید فرهنگ سازی صورت بگیرد، ما به تدریج باید به سمتی برویم که حزب کارکرد خودش را داشته باشد. تجربه انتخابات اخیر که به نوعی می توان گفت اولین تجربه اثر گذار بوده است، نشان داد که احزاب می توانند تاثیر خودشان را داشته باشند.

وی یاد آور شد: اگرچه در دورهای قبلی احزاب وجود داشت، اما این دوره آنها توانستند نقش آفرینی داشته باشند که همین امر می تواند زمینه ساز باور پذیری افراد جامعه باشد.

وی به مسئولیت احزاب در تشویق جامعه برای مشارکت در برنامه های حزبی اشاره کرد و گفت:  احزاب باید بتوانند خودشان را تقویت بکنند ، یار گیری و عضو گیری موفق داشته باشند، آنان باید سازمان دهی اصولی داشته باشند که خود این امر نیازمند زیر ساخت های اساسی است، احزاب یاید خودشان را تقویت کنند و اعمالشان مطابق با گفته هایشان باشد.

بروجردی افزود :اینکه عده ای دور هم جمع شوند و بگویند حزب تشکیل داده ایم اصلا درست نیست و کفایت نمی کند، باید دامنه گستردگی احزاب تا روستاها، شهرستانها کشیده شود. محدود بودن فعالیت احزاب باعث شده مردم شناختی نسبت به احزاب نداشته باشند و نمی دانند احزاب چقدر می توانند در کشور کارآمد باشد.

وی با تاکید بر اینکه حزب در کشور ما محدود به افراد خاصی می شود، بیان کرد: در کشور ما تقریبا طیف خاصی می دانند که حزب چیست و چه میزان می تواند موثر باشد و چه کارآیی داشته باشد. در جامعه ما چنین فهمی جا نیفتاده است که احزاب در اصل چه نقش موثری در کشور دارند.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی فضای امنیتی را عمده ترین مشکل احزاب در کشور دانست و گفت: نبود یک فضای امنیتی مهم ترین مشکل حزب در ایران است و اگر احزاب اطمینان خاطر داشته باشند که حاشیه امن دارند قطعا می توانند بالندگی پیدا کنند و به اهدافشان برسند.

وی ادامه داد: نکته مهم در بحث احزاب داشتن یک ثبات فکری دربیان مواضع است. افراد در احزاب باید بدانند با تغییر قدرت و جایگاه نباید مواضع خودشان را تغییر دهند و چشم اندازی برای خودشان تعریف کنند.

بروجردی گفت: یک حزب باید در تمامی عرصه ها برنامه داشته باشند و احزاب باید برنامه های خودشان را در زمینه های اقتصاد، فرهنگ و  آموزش مرتبا بیان کنند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که چرا احزاب در ایران فقط در فصل انتخابات پا به عرصه حضور می گذارند و بعد از آن دیگر نقش چندانی ندارند، گفت: این انتقاد به احزاب در کشور ما وارد است، آن هم به دلیل ضعف سازماندهی است.

وی در مورد حضور احزاب در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بیان کرد: احزابی که نیمه قدرتمند هستند، یاد گرفته اند چگونه در چنین عرصه های وارد شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز