عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان :

احزاب برای انتخابات سال ۹۶ باید برنامه داشته باشند/ نگاه مثبتی به احزاب در کشور وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۸:۴۳:۳۰
کد خبر: ۴۰۴۹۴۰
احزاب برای انتخابات سال ۹۶ باید برنامه داشته باشند/ نگاه مثبتی به احزاب در کشور وجود ندارد
ساعده سیما عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی که در احزاب عضویت داشتند، رد صلاحیت شدند.

ساعده سیما عضو هیئت موسس و شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا؛ درباه نقش احزاب مختلف در برگزاری دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت : در انتخابات اخیر جریان های سیاسی بر اساس خط مشی حزبی‌شان گرد هم آمدند. اصلاح طلبان در شورای عالی سیاست گذاری به این اجماع رسیدند که یک اتحاد  تشکیل دهند که این وحدت منجر به دادن یک لیست واحد در تهران شد و پیروزی این لیست رقم خورد. اصولگرایان نیز ائتلاف بزرگ اصولگرایان را تشکیل دادند و تا جایی که در توانشان بود برای  ورود به مجلس تلاش کردند.

وی ادامه داد: اگر احزاب با هم در یک طیف جمع شوند و به طور ائتلافی در انتخاب ها کار کنند، قطعا به موفقیت می رسند.

سیما در پاسخ به این سوال که چرا در کشور ما مردم به این نتیجه نرسیده اند که احزاب می توانند برایشان کارآیی داشته باشد و مطالباتشان را پیگیری کنند، اظهار داشت: احزاب دارای یک ضعف در ساختارشان هستند که همین امر منجر می شود که مردم به آنها اعتماد نکنند.

وی یاد آور شد: متاسفانه در کشور ما احزاب نگاه انتخاباتی و ستادی دارند و به جای اینکه برای خودشان چشم اندازی ترسیم کنند و نگاهی رو به آینده داشته باشند، فقط در زمان انتخابات کار می کنند و به نظرمن حزب در کشور ما تعریف درستی ندارد.

 عضو شورای مرکزی افزود : مشکل دیگری که احزاب ما دارند آن است که چرخه نخبگان در آنها شکل نمی گیرد، ما احزاب زیادی داریم.

وی درباره تفاوت عملکرد احزاب در این دوره از انتخابات گفت: مردم در این دوره به طور استثنایی به احزاب اعتماد کردند و نشان دادند که می خواهند متفاوت عمل کنند و در تعیین سرنوشت سیاسی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

سیما عدم شرکت و واهمه افراد در فعالیت های حزبی را ریشه در گذشته احزاب دانست و عنوان کرد: در کشور ما نگاه مثبتی به حزب وجود ندارد . احزاب به خاطر ضعف عملکرد نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند و نکته دیگر اینکه هزینه کار حزبی در کشور ما بالا است.

وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات شاهد بودیم افرادی که وابسته به یک حزب بودند عمدتا رد صلاحیت شدند و کم پیش آمد افرادی که عضو حزب بودند چه اصلاح و چه اصولگرا، تایید صلاحیت شوند . مردم شاید گرایش به کار سیاسی پیدا کنند، اما تمایلی  به کار حزبی نخواهند داشت و مهم ترین عامل خود احزاب  هستند که موفق عمل نکردند و پیشینه خوبی از خودشان به جا نگذاشتند.

عضو هیئت موسس حزب ندای ایرانیان ضمن مساعد خواندن فضای کنونی کشور برای فعالیت های حزبی گفت: احزابی که در چارچوب قانون کار می کنند فعالیت شان  نسبت به احزاب و یا  گروه هایی که ثبت نشده اند و شناسنامه دار نیستند، راحت تر است.  از نظر امنیتی چنین احزابی دارای امنیت بالاتری هستند تا گروه هایی که بدون هویت فعالیت می کنند.

سیما درباره رویکرد احزاب و چگونگی فعالیت آنان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 عنوان کرد: اولین کار که احزاب باید انجام دهند آسیب شناسی است. احزاب باید ببیند که ضعف فعالیت آنها در انتخابات مجلس چه بوده است؟ در هر صورت احزاب دارای ضعف هستند و باید آنها را برطرف کنند.

وی در پایان تاکید کرد: احزاب باید با تشکیل کارگروه برای انتخابات بعدی باید برنامه ریزی کنند و به یاد داشته باشند ، توانمندی‌شان در ایام انتخابات دارای تاثیر گذاری بیشتری خواهند بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز