٢٧ و ٢٨ اردیبهشت ماه؛

هیئت اقتصادی ایتالیا به ایران می‌آید

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۱۶:۵۳:۱۱
کد خبر: ۴۰۴۹۴۸
هیئت اقتصادی ایتالیا به ایران می‌آید
هیئت اقتصادی «امبروزتی» برای برگزاری نخستین همایش مهم اقتصادی موسوم به «خانه اروپایی» امبروزتی میان ایتالیا و ایران عازم تهران می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیئت اقتصادی برای شرکت در نخستین دوره از همایش مهم اقتصادی امبروزتی میان ایتالیا و ایران که ٢٧ و ٢٨ اردیبهشت ماه در تهران، برگزار می شود، به ایران می آیند.

سیستمهای بانکی و مالیاتی و بیمه برای توسعه روابط دو جانبه، امور زیربنایی و خودرو به عنوان ستونهای توسعه شهری پیشرفته، همکاری موثر و رقابتی در بخش انرژی، از جمله موارد این  نشست مهم اقتصادی است.

همکاری در بخش بازرگانی و سرمایه گذاری به عنوان پایه برای ایجاد یک مشارکت راهبردی میان دو کشور، گردشگری و فرهنگ به عنوان میراثی بدون محدودیت و پایه ریزی آینده روابط نیز دیگر محورهای مهم اقتصادی میان ایران و ایتالیا است.

گروه امبروزتی، ایران را کشوری پیشرو و نقطه دسترسی به یک منطقه بسیار مهم و راهبردی با توان بالقوه عظیم فرهنگی و اقتصادی،همچنین دروازه ورود به اروپا برای همه کشورهای اطراف که به دریا دسترسی ندارند، به شمار می آورند.

این گروه با تاکید بر این که ایران و ایتالیا دارای روابط طولانی اقتصادی و سیاسی هستند،اعلام کرده است: ایران و ایتالیا هم افزاییهایی دارند که می تواند به سود هر دو کشور باشد اما روابط راهبردی، اقتصادی و تجاری آنها موانعی دارد، به همین دلیل گروه امبروزتی قصد دارد از طریق برگزاری همایشی سالانه در سطح بسیار بالا، رابطه ای دوستانه و مشارکتی با ایران ایجاد کند.

این همایش با دعوت از مدیران شرکتهای اصلی ایتالیایی و ایرانی روی چالشهای بزرگ مربوط به توسعه اقتصادی و تجاری میان دو کشور متمرکز خواهد بود.

در اجلاس اقتصادی امبروزتی میان ایتالیا و ایران در خصوص روابط میان ایران،اروپا و ایتالیا در چارچوب کنونی ژئوپلیتیک و اقتصادی،نقش سیستم بانکی و مالی، آینده انرژی و صحنه استراتژیکی ایران و منطقه، ساختارهای تحرک و راهروهای منطقه ای، مراکز فروش و تجاری؛ مناطق همکاری بحثها و گفتگو خواهد شد.

پائولو بورتزاتا، مسئول طرحهای بین المللی امبروزتی به تازگی اظهار کرد: برجام، نقطه عطف اساسی برای آغاز یک دوره از روابط مثبت میان کشورهای غربی و ایران است و عقیده داریم ایتالیا باید نقشی محوری در این بازی، ایفا کند.

بحث در این نشست درباره موضوعهای کلیدی از جمله سیستم بانکی و مالی، انرژی (نفت و گاز و انرژیهای تجدید پذیر و غیره) ، چالشها و فرصتها در بخشهای تولیدی بویژه ماشین آلات، تاسیسات و خودرو خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز