نماینده مردم اسد آباد:

دستگاه دیپلماسی پاسخ گستاخی و بی حرمتی های عربستان را بدهد

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۰:۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۰۵۱۳۹
دستگاه دیپلماسی پاسخ گستاخی و بی حرمتی های عربستان را بدهد
بهروز نعمتی رفتار عربستان با هیات مذاکره کننده ایران را نادرست دانست و گفت: این کار از نظر ما صحیح نیست و مسئولان باید نسبت به رفتار عربستان اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم اسد آباد در واکنش به انگشت نگاری از مسئولان مذاکره کننده در عربستان در جمع خبرنگاران گفت: عربستان قواعد دیپلماسی را رعایت نمی کند و به دنبال این هستند که مشکلاتی را که دارند با مانع تراشی بر سر ایران آوار کنند .

نمایندهٔ دورهٔ نهم و دهم مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به برخوردهای تحقیر آمیز عربستان مسئولان دیپلماسی اقدامات لازم را انجام دهند و تعارفی در این زمینه نداشته باشند.

او تاکید کرد: ممکن است برای حج در بسیاری از موارد مصلحت اندیشانه رفتار کنیم اما دلیلی نمی بینیم که از اقدامات متقابل خودداری شود .

نعمتی با اشاره به گستاخی عربستان بعد از حادثه منا افزود: در بسیاری موارد به خاطر جهان اسلام خیلی از مسائل را کوتاه آمدیم ولی فکر می کنم این گستاخی ها در جایی باید جواب داده شود و از دستگاه دیپلماسی انتظار می رود پاسخ اینگونه بیحرمتی ها را بدهد.

گفتنی است وزیر ارشاد با اشاره به آخرین وضعیت حج و زیارت بیان کرده است تلاش می‌کنیم بحث حج را با سعودی‌ها حل کنیم، به این منظور هیأتی اعزام کردیم تا به مذاکره با آنها بپردازند ولی آنها با کارشکنی حاضر به دادن روادید به تیم مذاکره کننده نمی‌شدند و از ابتدای ورود تیم مذاکره کننده ایرانی آنان را با بی‌اعتنایی تحقیر کردند و حتی از آنها انگشت‌نگاری شد.

 

نظر شما