معاون دبیر کل اتحادیه عرب خبر داد؛

حمایت اتحادیه عرب از سازش فلسطینی‌ها با اسرائیل

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۱۱:۴۲:۰۶
کد خبر: ۴۰۷۰۱۸
حمایت اتحادیه عرب از سازش فلسطینی‌ها با اسرائیل
اتحادیه عرب از طرح عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر مبنی بر امضای توافقنامه سازش بین فلسطینی ها و رژیم صهیونییستی حمایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: ما از طرح عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر درباره صلح فلسطینی ها با اسرائیل حمایت می کنیم.

بن حلی با بیان اینکه مصر هم اکنون رئیس دوره ای اتحادیه عرب است و رئیس دوره ای اتحادیه عرب حق دارد که پیشنهادهائی برای حل قضیه فلسطین ارائه بدهد، افزود: من معتقدم که طرح عبدالفتاح السیسی زمینه پیشقدم شدن مصر را برای حل اختلافات گروه های فلسطینی نیز فراهم کرده است.

وی در پاسخ به پرسش " احتمال ارائه طرح السیسی در اجلاس فوق العاده 28 مه وزرای امور خارجه عرب " گفت: در این اجلاس 3 موضوع بررسی خواهد شد که اولین آن قضیه فلسطین است و طرح فرانسه درباره حل مناقشه فلسطین نیز در چارچوب قضیه فلسطین بررسی می شود. 

به گزارش برنا به نقل از العالم، السیسی روز سه شنبه در سخنرانی خود در استان اسیوط در مرکز مصر اکثر سخنان خود را به رژیم صهیونیستی اختصاص داد و گفت: اسرائیل در قبال امنیتی که فلسطینی ها باید با تضمین به اسرائیلی ها بدهند ، نباید امید فلسطینی ها (تشکیل کشور فلسطین) را به ناامیدی تبدیل کند. 

وی گفت: اسرائیل به دنبال امنیت و آرامش است و باید با فلسطینی ها درباره حل مناقشه فلسطین به توافق برسد و مصر نیز درپی حفظ صلح و امنیت با اسرائیل است.

نظر شما