پس از انجام مذاکراتی در بروکسل؛

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از داد و ستد با ایران حمایت کردند

۱۳۹۵/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۵:۱۸
کد خبر: ۴۰۷۲۰۰
آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از داد و ستد با ایران حمایت کردند
کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بامداد جمعه در بیانیه مشترکی تأکید کردند که بانک ها و شرکت های خصوصی خارجی نباید از انجام معاملات قانونی با ایران دوری کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، این کشورها پس از انجام مذاکراتی در بروکسل، در بیانیه مشترکی در صدد بر آمدند تا به شرکت های خارجی اطمینان دهند؛ پس از توافق هسته ای، انجام اشکال خاصی از داد و ستدها با ایران مجاز و قانونی است.

این چهار کشور اروپایی عضو گروه 1+5 به همراه اتحادیه اروپا تأکید کردند: ما سد راه انجام داد و ستدهای مجاز با ایران نخواهیم شد.

این بیانیه می افزاید: ما همچنین سد راه تعامل شرکت های بین المللی یا نهادهای مالی با ایران، مادام که از تمام قوانین مربوطه تبعیت کنند، نخواهیم شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: منافع شرکت های اروپایی و سایر شرکت های جهانی در ایران بسیار است و این به نفع ما و به نفع جامعه بین المللی است که اطمینان حاصل کنیم توافق هسته ای (برجام) برای همه نتیجه بخش است و به مردم ایران نفع می رساند.

بیانیه چهار کشور اروپایی تأکید می کند: این کار از جمله مستلزم تعامل مجدد بانک ها و شرکت های اروپایی در ایران است.

وزیران امور خارجه کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به همراه مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در حاشیه نشست ناتو در بروکسل در خصوص اجرای برجام با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.

در این دیدار که با حضور جان کری، فیلیپ هاموند، فرانک والتر اشتاین مایر، ژان مارک آیرو به همراه فدریکا موگرینی برگزار شد، آنان در مورد اجرای طرح جامع اقدام مشترک و موضوعات مرتبط با پرونده هسته ای ایران و لغو تحریم ها تبادل نظر کردند.

در این دیدار همه طرف‌ها خواستار پایبند ماندن به مفاد توافق هسته‌ای و اجرای برجام شدند.

سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه و جمعه 30 و 31 اردیبهشت اجلاس ویژه ای را در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می کند.

 

نظر شما