جلودارزاده در گفت‌وگو با برنا:

هویت جوان ایرانی مشخص نیست/ بیکاری جوانان برای فردای کشور خطرناک است

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۰۸:۴۳:۵۸
کد خبر: ۴۰۷۳۸۵
هویت جوان ایرانی مشخص نیست/ بیکاری جوانان برای فردای کشور خطرناک است
نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 6 میلیون و 500 هراز جوان بیکار در کشور وجود دارد که اگر راه چاره ای برای اشتغال آنها پیدا نشود هر کدام می تواند بستر جرم در کشور را فراهم کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سهیلا جلودار زاده نمایند دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بااشاره به مشکلات جوانان در کشور گفت: باید به مسائل فرهنگی جوانان رسیدگی کنیم. هر روز یک الگوی برای آن ترسیم نکنیم و بخواهیم از آن پیروی کنند که همین امر باعث سردرگمی در میان جوانان خواهد شد. برای مثال حوزهای علمیه، مدارس، سیاسیون و اصحاب فرهنگ برای آنها یک برنامه و الگو تعیین می کنند که با علاقمندی ها، فرهنگ قومی و قبیله ای و سطح تحصیلات آنها مطابق ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید الگویی را برای جوان ترسیم کنیم که امکان بروز داشته باشد. امروزه تفکر جوانان بسیار گسترده تر از نسل پیشین خودشان است که باید این امر در نظر گرفته شود .

جلودار زاده در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب جوانان همواره نشان دادند در تمامی عرصه ها می توانند حضور فعال داشته باشند و هر زمان به این قشر از جامعه اطمینان کردیم، نتیجه مثبت آن را دیدیم.

وی در ادامه بیان کرد: جوانان با دو مشکل اساسی در جامعه مواجه هستند، نخست نبودن یک سیاست درست در فرهنگ این قشر و نکته دیگر فراهم نبودن زمینه کسب و کار برای آنان است. برای رفع این مشکلات باید زمینه کارآفرینی در کشور را فراهم کنیم، تا صاحبان ایده و دانش بتوانند در این عرصه وارد شوند.

جلودارزاده گفت: در حال حاضر مشکلات بسیاری بر سر راه یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برای  اشتغال جوانان وجود دارد که باید اولین الویت مجلس دهم همین مهم باشد.

منتخب تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه امسال باید اقدام و عمل در جامعه نمود پیدا کند، بحث کارآفرینی به طور جدی پیگیری شود تا مشکل اشتغال جوانان نیز در کنار آن حل شود. بر هیچ کس پوشیده نیست که بیکاری به همراه خودش مشکلات فراوانی را به ارمغان می آورد.

وی یادآور شد : 6 میلیون و 500 هراز جوان بیکار در کشور وجود دارد که اگر راه چاره ای برای اشتغال آنها پیدا نشود هر کدام می تواند بستر جرم در کشور را فراهم کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز