صفایی فراهانی در گفت‌وگو با برنا:

اصلاحات تمام نشدنی و توقف ناپذیر است/ جوانان و جامعه را نمی‌توان با پوپولیسم فریب داد

۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۱۳:۵۲:۳۸
کد خبر: ۴۰۷۸۴۹
اصلاحات تمام نشدنی و توقف ناپذیر است/ جوانان و جامعه را نمی‌توان با پوپولیسم فریب داد
از سال 76 و شروع اولین گام های اصلاح طلبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قریب به بیست سال می گذرد و این روند با فراز و نشیب هایی رو به رو بوده است.

نماینده مجلس ششم در سالروز دوم خرداد با نگاه به روند اصلاحات در ایران به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت : سال 76 یک نقطه شروع  و یک دروازه برای ورود به دورانی جدید بود که از آن نقطه آغازین تا به امروز حدود بیست سال می گذرد و در این سالها جامعه تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است.

محسن صفایی فراهانی با تاکید بر تغییر شرایط ادامه داد: آن دوران از یک نوع عقلانیت برخواردار بود و امروز شرایطی دیگر و عقلانیتی دیگر حاکم است لذا بازگشت به آن دوران غیر ممکن است چرا که خواست ها و مطالبات مردم تغییر کرده است.

وی افزود: برای درک این موضوع کافی است به دو انتخابات 92 و 94 نگاه کنیم، در انتخابات 92 برای ایجاد اصلاح، حرکتی شکل می گیرد و آن حرکت  در سال 94 با شدت بیشتری ادامه پیدا می کند و این بیانگر آن است که جامعه دائما در حال تغییر است.

صفایی فراهانی همچنین بیان کرد: ما در سال 76 در یک نقطه ای قرار داشتیم و امروز در نقطه ای دیگر قرار داریم  و قطعا آینده نیز با امروز متفاوت خواهد بود و این حکایت از آن دارد که جامعه یک جامعه ایستا نیست که بگوییم در یک نقطه ثابت خواهد ماند.

وی ادامه داد: روزی در این کشور  مشروطیت رخ می دهد، مشروطیتی که در پس آن یک تفکر اصلاح طلبی وجود داشت اما امروز مشاهده می شود، تفکر مشروطیت در جامعه امروز جایگاهی ندارد و اصلاح طلبی در شرایط حاضر با اصلاح طلبی آن زمان کاملا متفاوت است و مهمترین دلیلی که می توان برای این امر ذکر کرد آن است  که جامعه بشری یک جامعه پویا است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین بیان کرد: درست است که کشور ما،روند اصلاحات را نسبت به دیگر کشورها با تاخیر آغاز کرد اما مهم این است که این حرکت شروع شده و هر روز بر سرعت آن افزوده می شود که علت اصلی این روند سریع، حضور افراد و جوانانی است که درجه تحصیلات آن در حال بالا رفتن است  و چنین جامعه ای را دیگر نمی توان با پوپولیسم فریب داد.

محسن صفایی فراهانی در پایان خاطر نشان کرد: اصلاحات تمام نشدنی است ؛ اصلاحات یعنی رشد و حرکت جامعه بشری به سمت جامعه مدنی مطلوب؛ جامعه ای که در آن ملت خواهان شرایطی برابر و متقابل هستند و برای رسیدن به این غایت اصلاحات همواره با یک حرکت رو به جلو در حال پیشرفت است و هیچ توقفی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز