رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی:

بزرگان احزاب برای ورود جوانان به سیاست از خود گذشتگی کنند

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۰۸:۵۸:۴۴
کد خبر: ۴۰۸۲۶۹
بزرگان احزاب برای ورود جوانان به سیاست از خود گذشتگی کنند
نظری تاکید کرد: بزرگان احزاب باید برای ورود جوانان به عرصه سیات از خود گذشتگی کنند.

رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرگزاری برنا درباره نقش جوانان در فصل سیاسی کشور با انتقاد از جایگاه فعلی این قشر از جامعه گفت: در حال حاضر جوانان در عرصه سیاسی کشور جایگاه مطلوبی ندارند. به این علت که متاسفانه به آنها به چشم یک نیرو کم تجربه و شاید حتی به نوعی کم سواد نگاه می شود.

 وی خاطر نشان کرد: واقعیت امروز چیزی دیگری است. به واسطه تحصیلات آکادمیک و حضور در محیط دانشگاهی و تغییراتی که در جامعه و دنیا صورت گرفته، جوانان امروز با هم سن و سال های خود در 30 سال گذشته بسیار متفاوت هستند. آنان  از لحاظ آگاهی و سواد خیلی جلوتر از نسل پیشین هستند.

وی درباره انتقادی که از سوی جوانان نسبت به جریان های سیاسی می شود مبنی بر اینکه از جوانان فقط در زمان انتخابات و در پای صندوق های رای استفاده می شود گفت: این انتقاد به جا است و متاسفانه در دوره های مختلف تکرار شده و بهانه ای که آورده می شود این است که نمی شود جوان های که رابطه استخدامی پیمانی یا رسمی با دولت ندارد، به عنوان مدیر در دولت به کارگیری شوند. لذا در هر دوره جوانان صرفا جاده صاف کن هستند و بس.

وی یاد آور شد: دولت قبل به قدری نیرو وارد ادارات کرده است که ما هنوز هم مازاد داریم و نمی توانیم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بنا نیست که ماتمام جوانان جویای کار را وارد بدنه دولت کنیم. نیاز دولت این است که جوانان فعال در سیاست که برای عقیدشان تلاش کردند و هزینه دادند را وارد چرخه قدرت شوند.

نظری در پاسخ به این سوال که احزاب چه نقشی می توانند در جوانگرایی در سیاست داشته باشند گفت: احزاب می توانند نقش محیاگر و یا تسهیل گری  در مشارکت عمومی و سیاسی افراد داشته باشند و متاسفانه ما هنوز نتوانستیم قدرت احزاب را شاهد باشیم. اما با توجه به شرایط، فضا، مکان و محدودیت ها، احزاب نسبتا خوب عمل کرده اند. هرچند که جایگاه شان بسیار بالاتر از این است که امیدواریم در آینده به جایگاه واقعی خودشان برسند.

رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی عنوان کرد: احزاب می تواند با گفتمان سازی و در کنار آن آماده کردن فضا بر اساس پتانسیل های قانونی، جوانان را در عرصه مدیریتی و چرخه  قدرت کشور وارد کنند.

وی گفت: در شرایطی که ما برای وارد کردن جوانان به سیستم ضعف داریم، بدنه دولت و احزاب می توانند از پتانسیل های قانونی موجود در بحث شوراهای شهر و روستا استفاده کنند که نیازی به استخدام های دولتی ندارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: احزاب، گروه ها و شخصیت های سیاسی بیایند این گفتمان را در جامعه مطرح کنند و با از خودگذشتگی، باعث تغییر نسل در مدیران سیاسی و جریان سیاسی کشور شوند. این نیاز برای آینده اصلاحات و کشور احساس می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز