نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

سازمان ملل، عاملان حمله به طرطوس را می شناسد

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۱۷:۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۱۰۲۹۴
سازمان ملل، عاملان حمله به طرطوس را می شناسد
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت هویت عامل انفجارهای تروریستی در شهرهای طرطوس و جبله، برای نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه شناخته شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "بشار جعفری" در نشست شورای امنیت بین الملل که به منظور بررسی وضعیت خاورمیانه برگزار شد، گفت که برخی کشورها مدعی دفاع از حقوق بشر و حمایت از ملت سوریه هستند، در حالی که واقعیت و رفتارهای واقعی آنها، برعکس این ادعا را ثابت می کند.

جعفری خاطرنشان کرد که همین کشورهایی که از گروههای تروریستی حمایت می کنند و حاضر نیستند آنها را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار دهند، اقدامات ظالمانه ای را عیله ملت سوریه صورت می دهند و از نیازمندیها و رنج آنها برای اهداف سیاسی خود، بهره برداری می کنند.

جعفری تأکید کرد که این ادعا که دولت سوریه مانع رسیدن کمکهای بشردوستانه به "داریا" می شود، ادعایی باطل است، زیرا دولت سوریه در تاریخ هفدهم ماه گذشته به کاروانی از سازمان ملل اجازه ورود به این شهر را داد اما نمایندگان سازمان ملل با بهانه کردن مسائل امنیتی و لوجستیکی، حاضر نشدند وارد شهر شوند.

وی گفت دولت سوریه از مجموع 26 درخواست، با 19 درخواست سازمان ملل برای رساندن کمک به مناطق مختلف موافقت کرده است اما این سازمان، فقط سه بار به این شهرها کمک رسانی کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به نقش دولت ترکیه و اردوغان، رئیس جمهور این کشور در عبور دادن تروریستها از طریق مرزهای خود به خاک سوریه، گفت دولت ترکیه به تروریستها اجازه می دهد کودکان سوری در اردوگاههای آوارگان سوری در ترکیه را برای جنگیدن در کنار "جبهه النصره" جذب کند. همچنین از کاروانهای کمکهای بشردوستانه برای قاچاق سلاح و عناصر تروریستی به داخل سوریه استفاده می کند.

جعفری با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، گفت ترکیه، عربستان، قطر و برخی کشورهای غربی از اوضاع پناهجویان سوری، برای باج خواهی سیاسی بهره برداری می کنند.

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته است اگر اتحادیه اروپا، طرح لغو روادید برای شهروندان ترک را تصویب نکند، راه را برای ورود پناهجویان سوری که در ترکیه به سر می برند، به اروپا باز می کند.

عادل الجبیر هم تهدید کرده بود که اگر کادر رهبری سوریه تغییر نکند، جنگ را ادامه می دهد.

نظر شما