جابری انصاری در برنامه متن و حاشیه:

اگر حج برگزار نشود مسئولیت با عربستان است

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۲۲:۳۵:۲۸
کد خبر: ۴۱۰۳۶۱
اگر حج برگزار نشود مسئولیت با عربستان است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صورت انجام نشدن حج مسئولیت به عهده کشور عربستان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین جابری انصاری در برنامه متن و حاشیه در شبکه سه سیما درباره انجام نشدن مناسک حج 95 اظهار داشت:انجام مذاکرات با سازمان حج بوده و آنچه که تاکنون اتفاق افتاده بر عهده مسئولان سعودی است. عربستان برخلاف شعاری که تابحال داده در خصوص داخل نکردن مسئله حج به مناسبات سیاسی عمل کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: عربستان در مسائل مختلف خود را رو در روی ایران تلقی می کند و مدتهاست که سیاست خود را بر پایه تنش با ایران قرار داده است. آنچه ما مشاهده می کنیم تلاش عربستان برای افزایش تنش ها در این زمینه است و این عربستان است که باید به عنوان دولت میزبان در حج وظایف میزبانی را رعایت کند. 
 
وی در ادامه افزود: بر اساس آخرین اقدامات و گفتگوهای انجام شده عربستان بدیهی ترین وظایف خود که تأمین امنیت و سلامت حجاج و حمایت کنسولی از آنهاست را نپذیرفته است. 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئول بسیاری از اتفاقات منطقه، عربستان است و شاید یکی از دلایل سیاست های خشن عربستان نگرانی از رفتار آنها در جهان و نگاه افکار جهانی به آنهاست. 
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سوریه عنوان کرد: خط قرمز اساسی ایران  درباره سوریه این است که هیچ بازیگر بیرونی نمیتواند برای سوریه تصمیم بگیرد

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز